Biot

22 °C 🇫🇷

—————

Camping Antipolis, Biot 😴

—————

Papa werd vandaag al vroeg uit bed gebeld omdat onze auto dubbel geparkeerd stond in de garage. Dat kon ook niet anders; er staan daar 7 auto's terwijl er maar plaats is voor maximaal 4. Omdat onze waterkoker is overleden moest mijn flesje melk in de ontbijtzaal worden opgewarmd en toen kon papa dus weer op pad. Arme papa. Om 10.45 uur zat ik in de auto. Het was nog 3 uurtjes rijden naar Antibes en het navigatiesysteem gaf ons een mooie toeristische route via Cavaillon. Onderweg kreeg ik nog een flesje melk en op die parkeerplaats ging ik op de foto met een echte rode Ferrari. Die wil ik later ook! Best wel handig dat ze in Frankrijk bijna overal magnetrons hebben staan in de wegrestaurants om mijn melk op te warmen. Precies om 14.00 uur kwamen we aan bij Camping Antipolis in Biot. Eigenlijk mochten we toen nog niet in onze caravan, maar we hadden geluk. We zijn trouwens al een fortuin aan tolgeld kwijt, inmiddels ruim 70 euro. Daar kun je tegenwoordig ook een retourtje naar Italië voor boeken met het vliegtuig, en gelukkig hebben papa en mama dat ook al gedaan voor de zomer.

Onze caravan is groot genoeg, maar met 2 grote kinderen zou het toch wel een beetje krap worden. Papa heeft nog bij de receptie gevraagd of er toevallig caravans voor 6 personen vrij waren, maar dat feest ging helaas niet door. Die grotere caravans hebben een mooie veranda en airconditioning. Dat laatste zullen we overigens niet nodig hebben met 22 graden, en 's avonds schijnt het zelfs af te koelen naar 15 graden! Ik heb wel mijn eigen kamertje waar ik met Stekeltje dutjes kan doen als ik moe ben. In de kleine supermarkt op de camping hebben we nog even boodschappen gedaan. Hij was eigenlijk gesloten, maar een vriendelijke meneer liet ons toch binnen om pasta, brood, cola, chips en knakworstjes te halen. En natuurlijk Kronenbourg biertjes voor papa! Ik heb nog lekker even op mijn speelkleed gelegen en ben vandaag weer ontzettend vrolijk. Dat komt vast door het zonnetje, daar hou ik wel van. Vanavond gaan we een beetje uitrusten zodat we morgen fit de omgeving kunnen verkennen.