Biot

🇫🇷

—————

Camping Antipolis, Biot 😴

—————

Vandaag was een rustdag. Papa en mama dachten dat het te druk voor mij zou worden als we weer de hele dag op pad zouden gaan. Maar stiekem vonden ze het zelf ook wel lekker om even niets te doen. We hebben een beetje uitgeslapen en zijn rond 11.30 uur bij het zwembad gaan liggen. Omdat de bar en het restaurant op dinsdag gesloten zijn, was het erg rustig en hadden we het mooie, grote zwembad bijna voor ons alleen. Het zijn eigenlijk 3 zwembaden waarvan er eentje is verwarmd. Dat leek mij wel wat. Papa had mijn gele stoeltje al opgeblazen en daar ging ik, voor het eerst in een zwembad! In het begin was ik nog een beetje bang maar na een tijdje werd het steeds leuker. Mijn groene badeendje was ook mee en die kan nog iets sneller zwemmen dan ik. Het werd inmiddels wat drukker bij het zwembad en er waren veel andere kindjes. Door al die afleiding kon ik niet slapen en zijn papa en mama bij de caravan maar een broodje gaan eten. Daar kon ik in mijn eigen bedje bij Stekeltje liggen en dat ging beter. Daarna zijn we nog tot 17.00 uur bij het zwembad geweest en toen was de zon verdwenen. De weersvoorspellingen voor de komende dagen zijn niet zo goed, regen en lagere temperaturen. Hopelijk zijn de Franse weermannen net zo slecht als de Nederlandse!

Toen we terug bij de caravan waren kwamen net onze nieuwe buren aangereden, een ouder echtpaar uit Nederland. Terwijl ik een dutje deed hebben papa en mama even kennis gemaakt. Ze hebben fietsen mee, succes alvast in de regen! Overigens denkt papa dat onze Franse overbuurman een ontvoerder is die vrouwen heeft opgesloten in zijn caravan. Af en toe zit er wel een vrouw in een rolstoel buiten, maar hij gaat elke dag alleen boodschappen doen met de auto, draait dan de deur op slot en komt met 3 volle tassen terug. Bijzonder verdacht! Mijn warme hapje bestond vandaag uit bruine bonen en die vind ik niet zo lekker. Maar het frambozentoetje van papa maakte alles weer goed, daar wilde ik er nog wel eentje van. Nu ga ik vroeg naar bed want morgen wordt weer een lange dag. Papa wil ’s ochtends nog even naar Ventimiglia in Italië en om 13.00 uur hebben we met Allard en Manon afgesproken in Monaco. Zij staan met Jet op een camping in Sospel, vlakbij de grens met Italië.