Jan Thiel

Laguna Jan Thiel

Zest, Jan Thiel ☀️ 🍺 🥣

Morena Resort, Jan Thiel 😴

—————

Achter ons resort in Jan Thiel ligt een grote lagune met een zoutmeer. Als je daar vroeg in de ochtend of laat in de middag een rondje loopt, heb je kans om flamingo's te zien. Ik wilde papa en mama dus vroeg wakker maken en begon om 04.30 uur al te schreeuwen. Na een flesje melk van mama mocht ik nog even doorslapen, want zo vroeg hoefden we nu ook weer niet op pad. Eerst reden we nog even met de auto naar beachclub Papagayo om de telefoon van papa op te halen bij tante Karin. Zij was gisteren na de vertraging toch nog redelijk vroeg aangekomen, en nu zat haar gezelschap om 08.00 uur al te ontbijten. We hebben de huurauto ingeleverd en namen toen zelf ook nog een ontbijtje. Later op de dag zagen we dat er een band werd verwisseld van onze auto; papa heeft blijkbaar toch iets te hard over die droevige wegen gereden!

Rond 09.30 uur liepen we de lagune in. Een bergachtig en onverhard pad, maar ik zat lekker in de kinderwagen en hoefde natuurlijk niet te duwen. We kwamen bij het meer nog 2 mensen tegen maar verder was er helemaal niemand. Een oase van rust. Helaas zagen we ook geen flamingo's. We konden een stukje om het meer heen lopen en zagen wel uitgekomen eieren liggen. Ik was ondertussen alweer in slaap gevallen op die hobbelige route. Toen we niet verder konden wilde mama dezelfde weg weer terug lopen, maar papa had gezien dat we het meer bij een smal gedeelte ook konden oversteken. En dat was een goede keuze. Aan de overkant zagen we namelijk 1 roze flamingo in het water die we anders hadden gemist! We hebben wat leuke foto's gemaakt en toen we terug liepen was de flamingo alweer gevlogen. Perfecte timing!

Na anderhalf uur wandelen waren we terug op het resort en om 13.00 uur gingen we meteen maar door naar het strand. Het was vandaag weer een prachtige dag dus alle treurige voorspellingen zijn gelukkig niet uitgekomen. We hebben 2 bewolkte maar grotendeels droge dagen gehad, en verder alleen maar zon en ruim 30 graden. Bij beachclub Zest hebben papa en mama weer luxe ligbedjes gehuurd en tot 17.00 uur hebben ze daar heerlijk op gelegen. Ik was een beetje vervelend omdat ik mijn middagdutje niet wilde doen, maar uiteindelijk heb ik me weer prima vermaakt. Lekker gezwommen en gespeeld met wat nieuwe speeltjes die papa en mama bij een winkeltje hadden gekocht. Om 15.15 uur kwam Michel uit zijn werk nog gezellig even langs om een klein drankje met ons te doen.

Terug op het resort hebben papa en mama een praatje gemaakt met onze nieuwe onderburen. Zij waren gisteren ook aangekomen met hetzelfde vliegtuig als tante Karin, en ze zijn in Nederland de eigenaren van een kleine camping in Callantsoog. Bij restaurant Fuego, op het resort zelf, hebben papa en mama wat eten besteld en dat werd keurig op de veranda bezorgd. Ik kreeg een potje met worteltjes, een toetje en een flesje warme melk. Mijn oogjes vielen tijdens het eten alweer dicht, dus ik ben inmiddels begonnen aan mijn voorlopig laatste nachtje in Curaçao. Morgen vertrekken we om 12.00 uur met de taxi naar Willemstad, waar we om 13.30 uur moeten verzamelen bij het Renaissance Curaçao. In dit luxe hotel zullen we na de cruise toevallig nog 1 nachtje verblijven. Om 16.00 uur zal de Monarch, onze boot van Pullmantur, uit de haven vertrekken. Ik weet nog niet wanneer ik mijn volgende reisverslag kan schrijven want er is waarschijnlijk geen Wi-Fi aan boord. Vrijdag komen we pas weer aan land; dan zijn we in Panama.