Sitio de Calahonda - Cabopino

🇪🇸

Andy’s Beach Bar, Puerto de Cabopino 🍺 🥣

Parque del Sol, Sitio de Calahonda 😴

—————

Nog een kort verslagje van onze zondagmiddag. Tot 14.00 uur hebben we gezwommen en toen wilde ik graag lunchen in een restaurant. Papa had bij het zwembad aan een Nederlandse meneer gevraagd of hij een strandje wist waar je goed kunt parkeren en daar werd met een lach op gereageerd. Parkeren bij het strand is in deze regio 1 groot drama in de zomer en dat bleek al meteen toen we het na 5 minuten rijden bij Puerto de Cabopino gingen proberen. Dat strand grenst aan de gemeente Marbella en bovenaan de afslag vanaf de kustweg stonden de auto’s al in lange rijen in de berm. Dat beloofde weinig goeds. Papa deed nog een poging om dichterbij het strand te komen maar het was daar een complete chaos.

Uiteindelijk vonden we een afgelegen plekje en moesten we nog een kwartiertje lopen. Op het strand gingen we meteen aan een vrij tafeltje zitten bij Andy’s Beach Bar maar dat was dus niet de bedoeling. Er stond verderop een rij en daar moest je aansluiten voordat je een plekje binnen of buiten kreeg toegewezen. Dat duurde even en vervolgens moesten we ontzettend lang wachten op ons eten. We hadden wel een tafeltje op het strand maar het duurde eeuwen voordat mijn hamburger werd gebracht. Het is een enorme tent met waarschijnlijk een veel te kleine keuken.

Pas om 17.00 waren we klaar met onze ‘lunch’ en liepen we over het bomvolle strand naar het haventje. Daar kregen Nikki en ik nog een ijsje voordat papa alleen de auto ging ophalen. Op de terugweg nog snel even langs de Lidl voor wat boodschappen en ik heb nu ook ontdekt waar de McDonald’s zit! Nu liggen we weer in het zwembad want eten hoeven we voorlopig niet meer te doen. Morgen wordt het hier waarschijnlijk een bewolkte dag en dus rijden we waarschijnlijk naar Gibraltar voor beter weer. Tot dan!