Voorthuizen - Loenen

Voorthuizen

Loenermark, Loenen

Landgoed De IJsvogel, Voorthuizen 😴

—————

Het is herfstvakantie en dat is altijd een reden voor een uitstapje. Omdat het Corona virus nog steeds rondwaart was Kroatië eerder al geannuleerd en mama zag een last minute naar Griekenland ook niet zitten. In plaats daarvan wordt het 3 nachtjes Gelderland. Dat scheelt slechts een paar letters maar helaas ook ruim 10 graden.

We waren gisteren om 12.45 uur bij Landgoed De IJsvogel in Voorthuizen, onderdeel van de gemeente Barneveld. Papa had via Micazu een bungalow gehuurd op dit vakantiepark en we hoefden maar 5 kwartier te rijden. We hebben een stapelbed, een groot hoekbad en een tuin met glijbaan en schommels! Nadat alle spulletjes uit de auto waren gehaald gingen we eerst lunchen in het restaurant. Daarna was het tijd om onze badpakjes aan te trekken want Nikki en ik hadden het verwarmde binnenzwembad natuurlijk ook al gezien. Mama bleef in de bungalow en ging op de bank een boekje lezen onder het dekbed van Nikki. Het was namelijk ijskoud in het houten gebouwtje toen we arriveerden.

Het zwembad hadden we een tijdje voor ons alleen maar aan het einde van de middag werd het steeds drukker. Rond 17.15 uur waren we via de leuke houten speeltuin weer terug in het huisje waar mama het bad al vol had laten lopen. Papa ging een uurtje later naar de snackbar op het park en na het eten ging Nikki nog lezen oefenen met mama. Dat gaat steeds beter! De Wifi is hier jammer genoeg dramatisch dus rekensommetjes oefenen met mij op de iPad gaat bijna niet. Dan maar weer Vaiana kijken!. De bungalow was inmiddels eindelijk opgewarmd.

Vandaag deden we rustig aan. Papa ging broodjes halen bij de Albert Heijn in Voorthuizen en pas om 11.45 uur zaten we in de auto. Het zou droog blijven en 14 graden worden dus prima weer voor een wandeling op de Veluwe. We reden in een half uurtje naar Loenen om te wandelen in de Loenermark, een heuvelachtig natuurgebied met bossen en heidevelden in de gemeente Apeldoorn. Nikki liep zoals gebruikelijk al na 300 meter te piepen dat ze moe was en toen moesten we nog een flink stukje.

De blauwe route was met een kleine omweg namelijk 6,5 kilometer lang en uiteindelijk gaf de telefoon van mama zelfs 7,8 kilometer aan. Daar hebben we 2,5 uur over gedaan en onderweg hebben we veel verschillende paddenstoelen gezien. De rode met witte stipjes zijn natuurlijk het mooiste! Helaas hebben we behalve een specht en wat schapen verder geen dieren gespot. Het bronstige geluid van herten heb ik wel gehoord maar die zaten waarschijnlijk wat dieper in het bos. En stil zijn met Nikki erbij is al lastig genoeg.

Rond 15.30 uur waren we terug op het park en daar hebben we net anderhalf uur in het zwembad gedobberd. Nikki kan al zonder bandjes het diepe bad oversteken! We gaan om 18.00 uur in het restaurant Hollandse tapas eten en zitten nu nog snel even in een warm bad. Morgen krijgen we nog bezoek van oom Bas en oom Jeroen die eerst een wandeling gaan maken in de omgeving. Ik hoop dat ze hun zwembroek ook mee hebben!

1. N.Wagemaker:
    12 oktober 2020
    Dat ziet er toch leuk uit met die speeltoestellen! En dat speeltuintje met die klimwanden is ook geweldig voor de meiden. Wat kan Nikki al goed zwemmen!🧜‍♀️🛀💋