Eindhoven - Gerona - Lloret de Mar - Salou

Lloret de Mar

Place de la Mairie, Lloret de Mar 🍺 🥣

Medplaya Pirámide Salou 😴

—————

De herfstvakantie is begonnen en dus is het weer tijd voor een reisje naar zon. Dat was vorig jaar in Kroatië goed bevallen en dit keer zijn we in Spanje. Voor papa al de tweede keer deze maand want 2 weken geleden zat hij nog een weekend met vrienden op Mallorca. We zaten vanmorgen al om 05.30 uur in de auto richting Eindhoven want daarvandaan waren de vliegtickets goedkoper. Nikki en ik deden onderweg nog een klein dutje op de achterbank en papa vergiste zich op de A2 even in de maximum snelheid bij de trajectcontrole... Rond 07.00 uur parkeerden we de auto op P5 en na een klein stukje lopen stonden we al binnen. Nog snel een broodje halen bij de Albert Heijn en daarna langs de bagagecontrole. Het vliegtuig van Ryanair had een klein beetje vertraging maar om 09.25 uur gingen we dan eindelijk op weg naar Gerona. Een vlucht van slechts 1 uur en 50 minuten en na de landing had papa ook al vrij snel de sleutels van onze huurauto: een zilveren Opel Crossland X met navigatie en nog maar 6.000 kilometers op de teller. Prima. Na het schaderondje door mama reden we vervolgens naar Lloret de Mar. Papa is daar vroeger op vakantie geweest en hij wilde even kijken hoe dit feestdorpje er 20 jaar later bij zou liggen.

Om 13.00 uur hadden we de auto bij het strand geparkeerd en toen gingen we eerst op zoek naar een restaurantje om te lunchen. Een matig tentje op het Place de la Mairie werd het decor van wat smakeloze pasta’s, een plakkerige tosti en patatjes met te weinig ketchup. De jus d’orange was zuur en zelfs de aardbeien smoothie was een aanfluiting. Nikki en ik besloten om alle duiven op het plein maar een stukje van de tosti te geven. Na het eten liepen we nog een klein rondje door het centrum. Het is natuurlijk geen hoogseizoen meer en de meeste winkeltjes en horecagelegenheden waren dan ook dicht. Papa ontdekte wel dat bijna alle discotheken die hij kent nog steeds bestaan. Via de boulevard liepen we weer terug naar de auto en Nikki heeft even met papa in de golven gestaan. In een leuk speeltuintje mochten we nog een kwartiertje klauteren voordat we om 15.45 uur weer in de auto stapten. Mama zat weer gezellig bij mij op de achterbank, Nikki zat opnieuw voorin.

Papa wilde eigenlijk helemaal langs de kust naar het zuiden rijden om zo aan het einde van de middag in Salou te eindigen. Dat was echter nog wel bijna 200 kilometer rijden en we ontdekten al snel dat het tempo op die manier niet hoog zou liggen. Papa en mama besloten dan ook om toch maar de snelweg te nemen die ons via de westkant van Barcelona en Tarragona voerde. Dat schoot tenminste een beetje op en om 17.30 uur waren bij ons hotel Medplaya Pirámide Salou. We konden gratis parkeren in de omliggende woonwijk en niet veel later had ik mijn bed geclaimd op kamer 325. Het zwembad was helaas al dicht dus daar moeten we nog even op wachten. Inmiddels hebben we in het hotel gegeten want papa heeft voor het gemak maar half pension geboekt. Mama leest een verhaaltje voor aan Nikki terwijl ik nog even in een warm badje lig. De kinderdisco hebben we laten schieten omdat er nog wat slaap valt in te halen. Morgen slapen we ook nog in Salou voordat we vanaf zondag 3 nachtjes in Valencia zijn. We gaan morgen waarschijnlijk even in Tarragona kijken en ‘s middags natuurlijk zwemmen! Het belooft een mooie dag te worden met 25 graden, daarna zijn de voorspellingen helaas wat minder.