Cannes - Juan-les-Pins

Cannes 🍺 🥣

Juan-les-Pins

Camping Antipolis, Biot 😴

—————

Pas vanmorgen om 10.30 uur stopte het met regenen na maar liefst 16 onafgebroken uren. Het was nog wel bewolkt, slechts 15 graden en er stonden flinke plassen op de camping. Ik was vannacht om 01.00 uur nog even wakker geweest omdat ik honger had, dat krijg je van die lange dagen. Ik ben gisteren trouwens gestoken door een mug en op mijn wangetje zit nog steeds een rood plekje. Stoute mug! We zijn een stukje gaan rijden langs de kust omdat er op de natte camping toch niets te beleven was. Via de boulevards van Juan-les-Pins en Golfe Juan besloten we om maar door te rijden naar Cannes. Daar zouden we toch nog een dagje heen gaan en nu waren we al in de buurt. We konden gratis parkeren vlakbij La Croisette, de beroemde boulevard. Het jaarlijkse Filmfestival van Cannes duurt van 15 t/m 26 mei en is inmiddels in volle gang, het was daarom erg druk in het centrum. Met een vol buikje kon ik alles mooi bekijken vanuit de kinderwagen.

Het zonnetje brak even later door en de temperatuur liep langzaam op naar 21 graden. Papa en mama hadden een lange broek aangetrokken maar dat was achteraf niet nodig geweest. Bij alle grote hotels aan de boulevard was het een groot circus. Gigantische filmposters aan de gevels, fotografen en fans bij de ingang, bodyguards, politie, cameraploegen, live uitzendingen op televisie, muziekpodia en opgebouwde strandtentjes. Een poppenkast, en dat allemaal om een glimp op te vangen van de filmsterren die overnachten in dure hotels als Hilton, Carlton, Le Majestic, Martinez of Avakian. Even verderop begon de drukte pas echt toen we het Palais des Festivals naderden waar ’s avonds alle uitreikingen plaatsvinden. Papa en mama liepen nog iets verder door totdat de prijzen op de menukaarten van de restaurants weer een beetje gehalveerd waren. En dan kost een biertje gewoon nog steeds 7 euro 90! We liepen terug via het haventje en de brede boulevard want die drukte bij de hotels aan de overkant van de straat hadden we wel gezien. Bij hotel Martinez kwam er toevallig net een filmster naar buiten die meteen in een Audi A8 kon stappen. Hij zwaaide nog even naar alle flitsende camera's maar we konden van een afstandje niet goed zien wie het was. Misschien wel Brad Pitt, Will Smith, Johnny Depp of Steven Spielberg, die lopen daar nu allemaal rond.

Op onze parkeerplaats bij Palm Beach, net naast het gelijknamige casino op Pointe de la Croisette, kreeg ik nog een flesje bij de waterkant. De golven vond ik erg interessant om naar te kijken. Het was inmiddels 16.30 uur en we reden via de kustweg weer terug richting Antibes. Papa en ik wilden nog even een rondje lopen door Juan-les-Pins, mama was een beetje moe en wilde liever terug naar de camping. Omdat het dus 2 tegen 1 was hebben we nog lekker een wandelingetje gemaakt door dit mondaine plaatsje. Mama wilde een joggingbroek kopen maar kon natuurlijk weer eens geen keuze maken. Om 18.00 uur waren we terug op de camping na weer een leuke dag. Ik kreeg een warm hapje en een frambozentoetje omdat ik mij ook vandaag weer voorbeeldig heb gedragen. We blijven hier nog 3 volle dagen voordat we naar Parijs gaan. Vrijdag en zondag schijnen mooie dagen te worden, zaterdag gaat het waarschijnlijk regenen. Ik krijg zo mijn laatste flesje melk en ga dan nog even met Stekeltje knuffelen tot mijn oogjes vanzelf weer dicht vallen.