Hua Hin

Hua Hin Beach ☀️

Orchids 🍺 🥣

Hotel Ayrest, Hua Hin 😴

—————

Dinsdag hebben we weer lekker uitgeslapen op het grote bed. Mama was nog een beetje moe, papa zat een boekje te lezen, Nikki lag rustig op haar speentje te sabbelen en ik speelde op de iPad en was met luiers aan het smijten. Nikki had het oranje met grijze jurkje weer aan waar ik vorig jaar op Menorca in rond banjerde. Ze is 25 maanden jonger dan ik maar loopt dus maar 9 maanden achter met kleding. Wat een buffeltje! Haar bijnamen zijn dan ook Bollie en Spekkie. Papa had op internet gelezen dat het Khao Nang Phanthurat Forest Park in Cha-Am erg leuk zou zijn, maar dat bleek helaas iets verder te liggen dan gedacht. Ruim 30 kilometer enkele reis en behoorlijke taxikosten. Dan gingen we liever nog een keer naar het strand. Om 12.00 uur zaten we in het shuttle busje en ik heb 2 uurtjes lekker in het zand kunnen spelen. Eerst samen met een Thais meisje, maar zij pakte steeds al mijn schepjes af en werd toen afgevoerd door haar vader en moeder.

De zee had andere kleuren dan de vorige keer en kwam lang niet zo ver. Ik moest dus een stukje verder lopen om mijn emmertje met water te vullen. Mooie zandkasteeltjes gemaakt en na een broodje vertrokken we weer toen het net begon te regenen. In het hotel hebben Nikki en ik in het badje gezeten en zijn onze haartjes gewassen. Met het busje van 17.00 uur gingen we terug naar het centrum om te eten. Papa moest bij de kleermaker het pak passen zodat ze er vandaag weer mee verder konden. De broek was namelijk veel te groot. We hebben lekker gegeten bij restaurant Orchids en om 19.45 uur moesten Nikki en ik naar bed. Vandaag wordt onze laatste volle dag in Hua Hin. Je kunt merken dat het regenseizoen nu echt gaat beginnen want vannacht heeft het ook weer flink geregend. Het is overdag overwegend bewolkt en in ons hotel wordt het ook steeds rustiger. Er was nu dus tijd voor een personeelsfeestje in de parkeergarage! Na een ontbijtje zitten we nu lekker op het balkon en daar blijven we ook. Pas in de namiddag gaan we eten in het centrum, het pak van papa ophalen, een taxi voor morgen regelen en souvenirtjes kopen op de Night Market. We hopen morgen aan het begin van de middag weer in Bangkok te zijn, zodat we daar nog een wandeling kunnen maken in de omgeving.