Ojén - Málaga - Amsterdam - Zuid-Scharwoude

Aeropuerto de Málaga-Costa del Sol ✈️

Schiphol, Amsterdam ✈️

Zuid-Scharwoude 🏠

—————

Nadat donderdagavond de uil weer luidruchtig aanwezig was werden we gisteren pas om 09.30 uur wakker. Het was vrijdag de 13e en dus hoopten we de zwarte kat met zijn halve staart dit keer niet te zien. Tot 13.15 zijn we op het park gebleven want we hoefden niet voor een bepaalde tijd uit onze bungalow te zijn. Nikki en ik hebben natuurlijk nog gezwommen terwijl mama de koffers aan het inpakken was. We hebben nog wat eten en spulletjes aan de familie uit Utrecht gegeven en toen was het helaas tijd om het prachtige park achter ons te laten.

Het was met bijna 40 graden geen weer om veel te doen en papa wilde graag door het binnenland naar Málaga rijden. Eigenlijk wilden papa en mama nog bij een familiebedrijf in olijfolie kijken waar je een museum kan bezoeken, het verwerkingsproces in een fabriek kan bekijken en de olie kan proeven. Helaas gaat het bedrijf pas eind augustus weer open. Nu maakten we onderweg nog een wandeling door het witte dorpje Ojén waar het ook 38 graden was. Eerst een ijsje op het leuke dorpsplein en daarna omhoog naar de kleine grotten. Via de steden Coín en Cártama waren we uiteindelijk rond 15.45 uur in Málaga waar we eerst patatjes en kippetjes gingen eten bij de KFC.

Boven de haven en het strand hing een zeedamp waardoor de temperatuur opeens daalde naar 29 graden. Dat was aangenaam maar je kon de zee dus niet meer zien. Málaga is de geboortestad van Pablo Picasso en ook van Antonio Banderas, een favoriete acteur van papa. Het oude centrum is erg mooi met een wandelpromenade, fraaie gebouwen, leuke winkelstraatjes en een groot park. We liepen door dit Parque de Málaga met botanische tuinen, fonteinen, vijvers, een openluchttheater en een speeltuintje. Heerlijk in de schaduw. Papa en mama wilden eerst fietsen huren maar dat deden ze uiteindelijk toch maar niet.

De belangrijkste winkelstraat is de Calle Marqués de Larios en daar moesten Nikki en ik nog van ons resterende geld af zien te komen. Dat lukte gedeeltelijk met een mooie pen voor Nikki en een haarborstel voor mij. Papa en mama kochten nog een fles voor olijfolie in de stijl van Picasso. Om 19.00 uur reden we met een volle tank benzine de parkeergarage van het verhuurbedrijf in met 740 gereden kilometers op de teller. De auto werd netjes en snel ingenomen en het shuttle busje bracht ons meteen naar de luchthaven. Daar waren we natuurlijk veel te vroeg zoals papa al had verwacht. Maar mama wordt altijd een beetje nerveus van vliegen en dan wil ze ruim op tijd zijn. Na lang wachten konden we eindelijk inchecken en een hapje eten bij een duur en slecht tentje.

Onze vlucht had al vertraging en toen ontbrak er ook nog een vent aan boord die wel zijn koffer had ingecheckt. Vanwege de veiligheid moest zijn koffer toen weer opgespoord worden maar even later stond die man zomaar voor ons in het gangpad. Uiteindelijk gingen we 5 kwartier later de lucht in en waren we pas rond 02.00 uur in Amsterdam. Ik lag te slapen maar papa zat midden in de nacht nog rustig tapas te eten aan boord… Om 03.45 uur waren we thuis en Eros was natuurlijk wakker om ons te begroeten! Nu hebben Nikki en ik nog een weekje vakantie voordat we op 23 augustus in groep 6 en 4 beginnen. Tot de volgende keer!