Oosterhout - Hilvarenbeek

10 °C 🇳🇱

Safaripark Beekse Bergen, Hilvarenbeek 🍺 🥣

Vakantiepark De Katjeskelder, Oosterhout 😴

—————

Na ons korte en bizarre avontuur op de Malediven besloten papa en mama om toch nog een weekendje weg te gaan. Maar de afgelopen week hebben we ook thuis veel leuke dingen gedaan: midgetgolf, naar de speeltuin, de nieuwe auto ophalen, plantjes uitzoeken voor de tuin, naar de bioscoop en logeren bij opa en oma in Heiloo. En gisteren reden we dus nog naar Oosterhout in Noord-Brabant. Een last minute naar de zon werd toch een beetje duur dus we moesten het met 10 graden in Nederland doen... Rond 16.00 uur waren bij De Katjeskelder, een vakantiepark van Roompot. Papa is hier ruim 30 jaar geleden al eens geweest met opa en oma maar behalve een ongelukje met prikkeldraad kan hij zich er niets meer van herinneren. Het park is natuurlijk ook volledig veranderd sindsdien. Ons huisje met nummer 464 heeft 6 bedden, 3 badkamers en een bubbelbad dus Nikki en ik hebben niets te klagen. Papa en mama slapen beneden en wij boven. We gingen vrijwel meteen boodschappen doen in de supermarkt op het park en daarna mochten we nog even dobberen in het subtropische zwembad. Er is een glijbaan en een wildwaterbaan maar helaas mag ik van de badmeesters niet zonder bandjes oefenen omdat ik nog geen zwemdiploma heb. Zelfs niet met papa erbij, kinderachtig! Na een bordje pasta en een warm badje gingen we lekker slapen.

Vandaag stond een bezoekje aan Safaripark Beekse Bergen op het programma, qua oppervlakte het grootste dierenpark van de Benelux. Zo kon ik toch nog de olifantjes zien die ik eigenlijk in Sri Lanka had willen bewonderen. Het was via Breda en Tilburg een half uurtje rijden naar Hilvarenbeek en om 11.15 uur begonnen we eerst aan de autosafari. Omdat het regende kwam dat mooi uit maar echt veel dieren zie je niet vanaf de rand van het park. Vervolgens gingen we lopend verder en ondertussen brak af en toe het zonnetje door. Vanwege de harde wind was het echter nog steeds ijskoud en papa en mama wilden dan ook een beetje vaart maken. Ik heb onder andere leeuwen, tijgers, olifanten, buffels, kamelen, krokodillen, neushoorns, nijlpaarden, zebra’s, flamingo’s en struisvogels gezien. En edelherten die ik steeds ‘ezelherten’ noem!

Onderweg was er voor kinderen veel te doen en we konden lekker klauteren. Het park is ook erg mooi aangelegd maar het had eigenlijk een graadje of 8 warmer moeten zijn. Nu regende het af en toe en was het te koud om lang stil te staan. In een restaurant hebben we voor een klein vermogen een broodje gegeten en Fristi gedronken voordat we terug naar de uitgang liepen. We konden ook met een boot over de rivier maar dat leek mama helemaal te koud. Om 15.15 uur stonden we bij de auto en in ons huisje hebben we even op de iPad gespeeld. Toen we weer ontdooid waren voor de open haard gingen we nog even naar de speeltuin en langs de snackbar. We gingen namelijk vroeg eten zodat we om 18.30 uur bij de kinderdisco konden zijn. En ik wilde ook nog zwemmen.

De disco was uiteindelijk geen groot succes en Nikki en ik zaten al snel in de ballenbak verderop. Tot 19.30 uur hebben we daarna nog met papa gezwommen terwijl mama langs de kant naar ons zat te kijken. Ook vandaag weer een warm bad om de dag af te sluiten en daarna meteen door naar bed. We hoeven eigenlijk pas maandag ons huisje uit maar papa en mama willen morgen in de middag al terug rijden. Papa wil ‘s avonds nog voetbal kijken, mama wil maandag weer werken en wij kunnen nu gewoon naar school toe. Anders waren we dan pas thuis gekomen uit Sri Lanka. Helaas is de vakantie dus alweer bijna voorbij maar niet getreurd. Over anderhalve week gaan we namelijk op schoolreisje naar Artis en 2 weekjes later zitten we alweer in Duitsland! Morgenavond nog een laatste verslagje over de zondag.