Neuastenberg - Winterberg

Postwiese ⛷️

Brauhaus Neue Mitte, Winterberg 🍺 🥣

Dorint Resort, Neuastenberg 😴

—————

Papa ging gisteren om 18.45 uur eten halen in het dorpje en pas een uur later was hij weer terug. Het was zo druk in het restaurant dat de keuken alle bestellingen nauwelijks meer aankon. Papa ging toen maar bier drinken aan de bar en voetbal kijken met een paar lelijke fans van Borussia Dortmund. Ik heb een paar stukken pizza, patatjes en een banaan gegeten voordat ik in mijn warme mandje ben gekropen. Maar eerst nog even tandjes poetsen natuurlijk! Papa en mama gingen nog een spelletje doen en papa heeft uiteraard weer gewonnen. Om 23.00 uur waren alle lampjes uit. Vandaag stond ik om 07.30 uur alweer naast mijn bed omdat ik naar buiten wilde. Dat vond mama geen goed idee en dus heb ik eerst maar wat filmpjes gekeken op haar telefoon. Nikki schreeuwde vannacht om 02.45 uur om een flesje melk dus papa en mama wilden nog een beetje uitslapen. Rond 09.30 uur ging papa even met het sleetje kijken op de piste naast ons appartement, maar die is helaas nog te steil voor mij.

De lederen bandjes van mijn ski's moesten daarna nog extra gaatjes krijgen met een vork, en na een broodje gingen we uiteindelijk pas om 11.00 uur de deur uit richting de Postwiese. Bovenaan de piste kreeg ik door mama mijn ski’s ondergebonden, en toen was het tijd voor de eerste meters. Ik vind skiën best wel leuk, maar die houten dingen uit 1804 van opa en oma zijn niet zo geweldig meer. En eigenlijk ben ik ook nog een beetje te klein. De berg op lopen met de skistokken gaat me beter af en dat ziet er erg komisch uit volgens papa en mama. Na 5 kwartier liepen we richting de auto want we zouden gaan lunchen in Winterberg. Helaas stonden we helemaal klem want de sneeuwschuivers hadden hun werk goed gedaan. Daarom mogen we waarschijnlijk ook niet parkeren op die plek... Papa gaf vol gas maar het lukte in eerste instantie niet om achteruit te rijden. Gelukkig kreeg mama hulp van een vadsige Duitser, die op ons plekje zat te azen en het blijkbaar te lang vond duren. Hij kon met zijn bierbuik mooi tegen de voorkant van de auto duwen!

Onderweg zagen we diverse stoeltjesliften en een grote schans. Het centrum van Winterberg is erg druk, en het duurde dan ook even voordat we de auto ergens konden parkeren. Dat kon gelukkig wel gratis omdat het vandaag zondag was. Nikki kreeg nog een flesje voordat we een tentje gingen zoeken om wat te eten. Op een aardig pleintje moest ik natuurlijk eerst even in de bobslee zitten voordat we bij Brauhaus Neue Mitte aan een hoge tafel gingen eten. Daar konden we weer een beetje doorwarmen want het was behoorlijk koud buiten. Komende week wordt het 's nachts zelfs -10 graden in het Sauerland, maar dan zijn we gelukkig alweer thuis. Papa en mama vinden -2 graden wel koud genoeg voor ons. Ik heb een paar hapjes van mijn tosti gehad en een pakje Fristi gedronken, maar toen was het tijd om te klieren. De Nederlandse eigenaar vond het niet zo erg dat ik achter de bar liep, maar papa en vooral mama vonden het wel vervelend dat ik weer eens niet bleef zitten. Ik luister gewoon voor geen meter!

Papa had spaghetti carbonara besteld, en mama uiensoep en ook een tosti. Ze moesten echter voortdurend op mij letten omdat ik weer eens bij alle tafeltjes stond te sjansen. Toen we weer buiten waren, hebben we nog een stukje door de winkelstraat gelopen. Het begon echter weer te sneeuwen en ik liep alle kanten op, dus papa en mama wilden terug naar de auto. Onderweg kregen we van nichtje Lisa nog een berichtje dat er thuis weer kleine konijntjes zijn geboren. Dat is bijna onmogelijk omdat Sergio geen balletjes meer heeft, en Tada en konijntje Lisa zijn vrouwtjes! Onder protest werd ik in het laatste straatje door papa getild, en toen ik op de achterbank zat ging het krijsen nog even door. Uiteindelijk ben ik in slaap gevallen en moest papa mij dat hele stuk vanaf de parkeerplaats naar het appartement toe dragen.

Een warm bad was wel even lekker en mijn plastic vriendjes Mickey Mouse en Pluto mochten ook mee. Daarna ging papa met Nikki in bad en als laatste was mama aan de beurt. Na een tijdje spelen was het inmiddels 17.45 uur, en papa ging een pizza en een hamburger halen bij hetzelfde tentje als gisteren. Het was nu alleen een uurtje vroeger, waardoor het eten na 10 minuutjes al klaar was en papa zijn biertje naar binnen moest gieten. Met de goede Wi-Fi daar kon hij wel grijnzend ontdekken dat Ajax vandaag heeft verloren en AZ heeft gewonnen. Ik kwam als diner weer niet verder dan een paar hapjes pizza, wat patatjes, een banaan en een kiwi. Ik lig nu eindelijk in mijn bedje maar dat heeft wel even geduurd. Papa en mama waren boos omdat ik gewoon doe waar ik zin in heb. Papa heeft mij nog 2 keer buiten op het terras gezet en van mama kreeg ik een preek. Ik ga nu maar snel slapen naast Stekeltje en Nijn, want straks laten ze me hier nog achter...