Beaune

🇳🇱 🇧🇪 🇱🇺 🇫🇷

—————

Hôtel Kyriad, Beaune 😴

—————

Vandaag was het dan zover, het begin van mijn eerste vakantie! In de buik van mama ben ik al in Egypte, Spanje en Italië geweest, maar dat telt natuurlijk niet echt. Om 07.10 uur vertrokken we uit Zuid-Scharwoude. Papa wilde al eerder weg maar mama was weer eens aan het treuzelen. In Utrecht kreeg ik mijn eerste flesje melk en in Maastricht, net voor de grens, een fruithapje. We moesten daar nog snel even tanken omdat papa met de leaseauto binnen Nederland niets hoeft te betalen. Mama ging daarna achter het stuur zitten en in België ging het al meteen fout. Papa lette even niet op en mama besloot om het grauwe en drukke Luik in te rijden. Na een kleine omweg konden we gelukkig weer verder richting Luxemburg. Onderweg veel regen, drukte en wegwerkzaamheden, het schoot niet erg op. In Frankrijk reden we via Metz, Nancy en Dijon naar Beaune. Ik heb nog twee flesjes melk gekregen, maar rond 16.00 uur was ik het zat om achterin te liggen en begon ik een beetje te jengelen. Papa en mama besloten toen maar om een hotel te zoeken in Beaune en dat lukte uiteindelijk pas om 19.00 uur bij Hôtel Kyriad. Ik heb net mijn diner gekregen en zometeen gaan papa en mama nog even eten in het restaurant. Morgen moeten we nog ongeveer 400 kilometer rijden naar ons hotel in Carpentras. Dat ga ik volhouden!