Sestri Levante

Baia del Silenzio, Sestri Levante ☀️

Gran Caffè Tritone 🍺 🥣

Borgonovo Ligure 😴

—————

Ik heb vannacht heerlijk geslapen in ons stapelbed en ik bleef vanmorgen ook lekker lang liggen. Nikki was halverwege de nacht bij papa en mama in bed beland nadat ze ergens om moest huilen. Papa ging croissantjes en een stokbroodje halen bij de supermarkt, mama ging eitjes bakken en Nikki en ik zaten ondertussen filmpjes te kijken op de iPad. We deden lekker rustig aan en pas om 12.00 uur zaten we in de auto. Het zou een dagje strand worden en papa had het plaatsje Sestri Levante uitgekozen. Dat was een half uurtje rijden en onderweg ontdekten we dat ons dorpje ook een bakker heeft. Goed om te weten voor morgen.

Sestri Levante ligt deels op een schiereiland en aan beide kanten van het smalste gedeelte ligt een strand. Aan de noordzijde een lang strand van afwisselend zand en kiezels langs de boulevard. En in het zuiden de Baia del Silenzio waar het helemaal niet stil en rustig was. Dat bleek al toen we de auto moesten parkeren want er was geen plekje meer vrij. Gelukkig konden we buiten het centrum in een ondergrondse parkeergarage staan maar toen moesten we wel 10 minuutjes lopen met ruim 30 graden. Maar de boulevard is mooi aangelegd met veel schaduwrijke stukken. Papa en mama huurden uiteindelijk voor 10 euro 2 ligbedjes en een parasol op ongeveer 20 meter van de zee. Papa ging toen meteen patatjes halen en ook emmertjes met schepjes voor Nikki en mij. Daarna was het tijd om een duik te nemen en ik mocht zonder bandjes zwemmen in het nogal troebele water. Tot 17.00 uur hebben we in de zee gespeeld en zelfs mama is tot haar knieën in het water geweest. Dat mag wel in de krant!

De auto mocht tot 19.15 uur in de garage staan en dus was het inmiddels tijd om te eten. Op het Piazza Bo hebben we bij Gran Caffè Tritone van een zeer beperkte menukaart besteld en ik kreeg weinig saus bij mijn penne al pomodoro. Ook de gnocchi van mama was niet erg royaal bedekt met pestosaus maar de smaak was wel prima. Nikki wilde meer saus en werd boos, papa zat een gemengde salade weg te knagen. Na het eten liepen we nog over een kleine markt met allemaal handgemaakte spulletjes. Van opa en oma uit Heiloo hebben Nikki en ik nog wat centjes gekregen voor de vakantie en van een gedeelte daarvan kochten we allebei een mooi armbandje. En even verderop kregen we eindelijk ons beloofde ijsje.

Tot slot hebben we een stukje door een winkelstraat gelopen en toen was het alweer tijd om richting de auto te gaan. Via enkele speeltuintjes waren we om 19.00 uur bij de parkeergarage en dus hadden we nog een kwartiertje om samen met papa over een pier met grote stenen te klauteren. Ik was eerst trots toen we het einde hadden gehaald maar het kleine krabbetje dat ik op terugweg zag zorgde ervoor dat ik razendsnel weer bij mama stond! Terug reden we over de kustweg en dat schoot voor geen meter op. Daardoor waren we pas rond 20.30 uur in ons appartement en toen moesten we nog een klein ijsje eten, douchen, tandjes poetsen, haartjes föhnen, alle spulletjes op het stapelbed verplaatsen en ruzie maken. Want dit keer mag Nikki boven slapen en we gunnen elkaar altijd weinig... Tot morgen!

1. Karin:
    22 augustus 2019
    Ziet er gezellig uit. En die € 10 voor de strandbedjes is een koopje in Italië!