Nea Fokea - Sani - Nea Poteidaia

Nea Fokea ☀️

Sani Beach, Sani

Thea Suites Potidea, Nea Poteidaia 😴

—————

Het werd een rustig dagje. Papa wilde eigenlijk naar het schiereiland Sithonia maar we gingen na een beetje uitslapen pas om 11.15 uur de deur uit. Het zou ruim een uur rijden zijn en mama vond het ook wel lekker om nog een paar uurtjes in de zon op ons mooie terras te zitten. Dat was dus de moeite niet. We bleven toch maar in de buurt en bewaren Sithonia voor zaterdag. Via het centrum en de troosteloze boulevard van Nea Poteidaia reden we naar Nea Fokea. Daar liepen we eerst naar de toren die helaas gesloten was. Daarna via het haventje en de kleine boulevard naar het strand maar andere toeristen waren er nauwelijks te bekennen. Op de Griekse eilanden is het waarschijnlijk nog wat drukker maar hier lijkt het seizoen op de meeste plekken allang te einde.

Nikki en ik hebben op het sfeerloze strandje even met de bal gespeeld voordat papa en mama besloten om door te rijden naar Sani. Daarvoor moesten we Kassandra weer in de breedte oversteken bij een temperatuur van 24 graden. Sani Beach is het domein van de jetset en alles speelt zich af rond een jachthaven met de vorm van een hoefijzer. Diverse luxe resorts met zwembaden en privé stranden, afgewisseld met dure winkels en restaurants. Het was opvallend druk dus blijkbaar weten de rijke mensen Chalkidiki nog wel goed te vinden in oktober. We hebben een stukje om de haven gelopen maar de restaurants waren te duur om lekker te lunchen.

Publieke stranden met normale ‘tavernes’ zijn er niet in Sani en dus gingen we maar broodjes bij de Lidl halen. Rond 15.15 uur waren we terug in ons huisje en daar zijn we de rest van de dag gebleven. Tussendoor nog even naar het kleine strand beneden gelopen waar ook onze buren in de zee lagen te dobberen. Nikki en ik wilden het water niet in want we houden niet van steentjes en zeewier! We hebben net weer een mooie zonsondergang gezien en pasta met een smakeloos sausje gegeten. Zometeen gaan we nog een ijsje eten, kaarten en in de jacuzzi. Het programma voor morgen is nog niet bekend maar het wordt in ieder geval 4 of 5 graden kouder dan vandaag.