Eindhoven - Thessaloniki - Kriopigi - Polychrono

Polychrono

Mavrobara Turtle Lake, Polychrono

Kassandra Palace Hotel & Spa, Kriopigi 😴

—————

Dit weekend begon ons laatste reisje van het jaar want de herfstvakantie is begonnen. Ik was nog wel een beetje verdrietig want een week geleden heeft de dierenarts onze lieve Eros laten inslapen. Hij was ziek geworden. Maar voor een hamster was hij erg oud en we hebben hem in de achtertuin begraven naast de perenboom. Gisteren reden we al om 05.45 uur naar Eindhoven voor onze vlucht naar Griekenland. Met een kleine vertraging vertrokken we rond 10.15 uur met Ryanair naar Thessaloniki en onze iPads kwamen onderweg weer goed van pas. Nijn is natuurlijk ook weer mee en we zaten samen bij het raampje op de achterste rij 33. Na iets meer dan 2,5 uur vliegen stonden we buiten op het parkeerterrein op het shuttle busje te wachten dat ons naar het autoverhuurbedrijf moest brengen.

In Griekenland is het 1 uur later dan in Nederland en rond 15.00 uur reden we bij het kantoor van Goldcar weg in een soort goudkleurige Toyota Corolla. Bijna nieuw en met een automaat. Papa reed in een klein uurtje naar het schiereiland Kassandra en dit keer niet eens op slippers. Hij heeft waarschijnlijk zijn teen gebroken na een partijtje vechten met mij en gewone schoenen zitten nu beter. Haha! De eerste 3 dagen verblijven we in het Kassandra Palace Hotel & Spa in het dorpje Kriopigi. Een vrij groot resort aan het strand en we kregen een gratis upgrade naar een luxer appartement met zeezicht. Met een golfkarretje werden we naar onze kamer 865 gebracht en Nikki en ik wilden natuurlijk meteen zwemmen.

Papa en mama gingen op zitzakken bij het zwembad liggen terwijl wij ontdekten dat het water helaas best wel koud is. Met 20 tot 22 graden is het ook hier geen zomer meer maar liever zon en een blauwe lucht dan de herfst in Nederland. Het binnenzwembad hoort bij de spa en daar mogen kinderen alleen tussen 18.00 en 19.00 uur in. Dat was een stuk aangenamer! Daarna ‘thuis’ lekker in een warm bad terwijl papa zat te kijken hoe AZ van Feyenoord verloor. Om 19.15 uur gingen we eten in het buffetrestaurant dat inbegrepen is bij de half pension. Dat vind ik altijd leuk, een buffet, want dan kan ik zelf kiezen en pakken wat ik wil eten. En er past een heleboel in mijn kleine buikje! Toen we een uurtje later terug liepen, was het buiten al behoorlijk afgekoeld. Papa vond gelukkig extra dekens in een kast en na een laatste spelletje op de iPads gingen we om 22.30 uur slapen.

Vanmorgen werden papa en mama pas om 10.00 uur wakker. Nikki en ik zaten uiteraard alweer eerder op onze iPads. We moesten ons nog haasten voor het ontbijt dat hier gelukkig extra lang geopend is. Pannenkoekjes, eitjes en yoghurt met fruit voor mij. Na het eten gingen we een klein stukje rijden met de auto. Papa had gelezen dat er vlakbij in Polychrono een meertje is waar schildpadjes leven. Een zandweg van ongeveer 2,5 kilometer waar onze auto alleen niet geschikt voor is. En dus moesten we lopen, vooral bergop. Tussen de olijfbomen, door een bos en langs een klein wit kerkje. Met op de achtergrond steeds uitzicht op de blauwe zee. Nikki liep vooral te piepen dat ze moe was.

Het meertje was kleiner dan verwacht en in eerste instantie zagen we helemaal niets. Maar toen we wat stukjes brood in het water gooiden kwamen de schildpadden naar ons toe gezwommen! Samen met ontelbare kleine visjes en een paar grotere. We hebben in totaal 6 schildpadjes gezien en ze hebben daar een mooi plekje in de natuur om te wonen. De weg terug gingen een stuk sneller en Nikki rende nu bijna naar beneden. Ze wilde zwemmen… Papa en mama vonden het verder ook wel mooi geweest en om 14.15 uur waren we weer op het resort.  We hebben pizza en patatjes gegeten aan het zwembad en de rest van de dag doen we rustig aan. De foto’s volgen later!

1. Karin:
    18 oktober 2022
    Ziet er mooi uit en lekker weer zo te zien.
    Veel plezier!