Chiavari

31 °C 🇮🇹

Chiavari ☀️ 🍦

Borgonovo Ligure 😴

—————

Het was een luie ochtend en we zaten vrij laat te ontbijten. Ik heb mama weer geholpen met eitjes bakken en pas na de middag gingen we richting het strand van Chiavari. Papa en mama wilden eigenlijk wat verder de bergen in want op 3 kwartier rijden ligt het skidorpje Santo Stefano d’Aveto. Daarvandaan gaat in de winter een stoeltjeslift omhoog maar papa kon op Internet nergens vinden of die skilift in de zomer ook open is. En de eigenaresse van ons appartement wist het ook niet. Papa en mama besloten om de gok niet te wagen omdat er in dat gedeelte van de Apennijnen verder ook weinig te beleven is.

Nikki en ik vonden dat niet erg want wij willen elke dag wel naar het strand. Na 20 minuutjes rijden konden we de auto eenvoudig parkeren aan de boulevard en dat kwam waarschijnlijk omdat het licht bewolkt was. Maar het zou evengoed 31 graden worden dus reden genoeg om te zwemmen. Voor de kust van Chiavari is een soort parcours van opblaasbare attributen gemaakt en dat zag ik natuurlijk wel zitten. Maar dat bleek vooral voor oudere kindjes te zijn want volgens de strandwacht moest je minimaal 6 jaar oud zijn en goed kunnen zwemmen. Aan die eerste eis voldeed ik natuurlijk wel maar aan de tweede eis helaas nog niet...

Tot 16.00 uur hebben we in zee gespeeld en in een klein speeltuintje achterop het strand. Daarna nog een ijsje toe op de boulevard waar we eerst tussen de fonteinen door konden rennen. Toen we net in de auto zaten kwam er een hoosbui voorbij en de temperatuur daalde meteen naar 21 graden. Bij een grotere supermarkt gingen we nog boodschappen doen en ik maakte een schwalbe toen ik vanwege de regen naar binnen wilde rennen. Als troost kreeg ik een stuiterbal kado van een oudere medewerkster en toen wilde Nikki er natuurlijk ook eentje. En wat bleek: ze had er nog 1 in de zak van haar schort! Nikki was dus ook weer blij.

Precies om 17.00 uur waren we terug en in ons appartement hebben we filmpjes gekeken en snoepjes, chocolade en popcorn gegeten. Als avondeten hadden we gebakken aardappeltjes, doperwtjes, spinazie, vissticks en knakworstjes. En als toetje yoghurt met M&M’s, meloen en pruimen. Nikki kreeg een stokbroodje met zalm want de rest, behalve het toetje natuurlijk, wilde ze weer eens niet. Voordat we naar bed gingen deden we nog een spelletje kwartet en zelfs toen mama vals ging spelen kon ze het niet van mij winnen! Ons appartement zit schuin achter een grote kerk, de Chiesa di Santa Maria della Neve. En toen de kerkklok 20.00 uur sloeg doken wij net onze bedjes in. Nikki mag dit keer weer boven en dan zal het morgen wel een gevecht worden wie daar de laatste nacht mag slapen. Tot dan!