Bruchem - Zutendaal - Maastricht - Lanaken

Onze Lieve Vrouweplein, Maastricht 🍺 🥣

Piccadilly, Lanaken 🍺 🥣

Vakantiepark Mooi Zutendaal, Zutendaal 😴

—————

Gisteren moesten we om 11.00 uur bij opa en oma in Heiloo verzamelen. Samen met oom Bas en oom Jeroen logeren we een lang weekend in een huisje op het vakantiepark Mooi Zutendaal in Zutendaal, een klein dorpje net over de grens in België en vlakbij Maastricht. Na een lunch bij wegrestaurant De Lucht langs de A2 waren we rond 15.30 uur bij het park. Ons navigatiesysteem dateert van 2009 en we werden onderweg natuurlijk weer volledig het bos ingestuurd. We verblijven in een fraai nieuw huisje van hout met 3 slaapkamers, 2 badkamers en een sauna. Papa, oom Bas en oom Jeroen gingen natuurlijk eerst de Wi-Fi regelen. Dat is helaas niet gratis hier, maar ze konden gelukkig onderhandelen over de prijs. Die gekke Belgen. Mijn campingbedje werd op de slaapkamer neergezet en ik kreeg een warm hapje. Andijvie uit de moestuin van oom Jeroen en dat vond ik best wel lekker. Ik heb beneden trouwens mooi de ruimte om rond te kruipen! Nadat papa en mama ook gegeten hadden (gourmetten) kreeg ik nog een flesje warme melk. Toen ik naar bed moest gingen ze met opa, oma, oom Bas en oom Jeroen nog een spelletje Keezen. Dat duurde eeuwen en er kwam uiteindelijk niet eens een winnaar. Rond 23.30 uur ging iedereen moe naar bed.

Vandaag zijn we om 11.30 uur naar Maastricht gereden, ongeveer 12 kilometer vanaf ons park. Ik ging alleen met papa en mama op stap, want zo konden we allemaal doen wat we graag wilden. En mama wilde natuurlijk shoppen! Ik kreeg eerst een flesje melk in het stadspark waar we de auto hadden geparkeerd. Daar kon ik mooi naar de eendjes kijken in de grote vijver. Via het Vrijthof liepen we een klein rondje en op het Onze Lieve Vrouweplein gingen we uiteindelijk lunchen. Ik kreeg een paar stukjes brood met zalm en kroket; ik vind ook bijna alles lekker! We hebben ’s middags nog een tijdje door de stad gedwaald, maar het begon steeds harder te regenen. Rond 17.30 uur waren we terug bij het huisje. Papa heeft kleding en schoenen gekocht en ik kreeg ook nog een mooi setje. Mama kon weer eens niet slagen, maar ze heeft wel een paar leuke zwarte laarzen gekocht. Het was inmiddels ook alweer etenstijd voor mij, aardappeltjes en broccoli dit keer. Het was weer smullen! Oom Jeroen was nog jaloers op de broek die papa had gekocht, aubergine met een mooie bijpassende trui. Oom Jeroen loopt er zelf vaak als een zwerver bij, maar hij werkt dan ook bij de KLM.

Nadat ik een klein dutje had gedaan reden we richting Lanaken, een gezellig dorpje 8 kilometer verderop. We gingen bij het chique restaurant Piccadilly eten. Papa kreeg onderweg nog de kans om die vervelende oom Jeroen omver te rijden met de auto, maar dat mocht niet van mama. Jammer! Het eten was bijzonder goed en ik heb me voorbeeldig gedragen. Pas om 21.30 uur begon ik te huilen door de vermoeidheid, en papa en mama gingen toen terug naar het park met mij. Ze moesten daardoor wel het glaasje Limoncello van het huis missen. Ik lig nu lekker in mijn bedje en ben weer eens helemaal uitgeteld. Morgen wachten we even de weersvoorspellingen af voordat we plannen maken. Het is met ongeveer 18 graden niet koud, maar die regen is ook geen pretje. Er zijn in ieder geval broodjes besteld voor het ontbijt, want vanmorgen had oma alles laten verbranden!