Emmen - Westerbork

Wildlands Adventure Zoo, Emmen 🥣

Westerbork

Abdij de Westerburcht, Westerbork 😴

—————

Een nieuw jaar, een nieuw reisje! Dit keer voor de verandering geen 4 dagen Winterberg maar 2 dagen Drenthe. Mama kon via haar werk goedkope kaartjes voor Wildlands Adventure Zoo in Emmen bestellen en papa had inmiddels genoeg bij de BP getankt voor een goedkope overnachting. Om 12.30 uur zaten we in de auto en 2 uurtjes later waren we bij ons hotel in Westerbork om alvast in te checken. Abdij de Westerburcht is gevestigd in een mooi pand en we kregen een gratis upgrade naar kamer 50 die ‘De Schaapskooi’ wordt genoemd. Een suite van 2 verdiepingen die inderdaad is afgestemd op de uitstraling van een typische schaapskooi uit Drenthe. Een luxe badkamer met een bubbelbad en regendouche, 3 grote televisies aan de muur en boven is de sterrenhemel goed te zien onder het schuine dak. Nikki en ik slapen beneden en papa en mama boven.

Papa zette onze nieuwe koffertjes alvast op de kamer en daarna gingen we meteen door naar Emmen. Dat was nog ruim 20 kilometer rijden en om 15.30 uur liepen we naar binnen bij Wildlands. Een groot terrein dat een beetje het midden houdt tussen een attractiepark en een dierentuin. Sinds de opening in 2016 nemen de bezoekersaantallen elk jaar af en de absurde ticketprijzen waren daar de voornaamste reden van. Inmiddels zijn de prijzen wat verlaagd en moet het park meer een dierentuin gaan worden. We konden nog een uurtje lopen voordat het donker zou worden maar tijdens de Kerstvakantie is Wildlands tot 21.00 uur open. En alles is dan prachtig verlicht!

We stapten eerst in een soort bioscoop met een simulator waarmee we vierdimensionaal over Antarctica vlogen. Ik vond dat wel een beetje eng en moest huilen. Daarna hebben we een ijsbeer gezien en patatjes en pizza gegeten op een koud terrasje. Onderweg kwamen we allerlei glijbanen en leuke dingen tegen dus ik vermaakte me prima. Nikki was in het begin nog een beetje vervelend maar dat veranderde gelukkig. Na het eten ben ik met mama 2 keer in een heuse achtbaan geweest! De eerste keer moest ik opnieuw huilen maar de tweede keer was het geweldig. Bij een enorme indoor speeltuin konden we vervolgens even opwarmen want het was slechts 2 graden buiten. Een half uurtje later stonden we weer buiten en mochten Nikki en ik een marshmallow verwarmen boven een vuurkorf. Via een watershow met licht liepen we daarna langs talloze winterse eetstalletjes terug naar het beginpunt.

Wildlands bestaat eigenlijk uit 3 gedeeltes met elk een eigen naam en thema. Het laatste gedeelte van ons rondje hebben we grotendeels laten zitten omdat we net als eerder bij de leeuwen ook de olifanten niet konden zien. Die zitten ‘s avonds binnen dus veel grote dieren hebben we uiteindelijk niet gezien. Een paar zeehondjes, een ijsbeer, wat aapjes, pinguïns, ezeltjes en naakte ratjes. Zelfs geen flamingo’s die Nikki zo leuk vindt! Het park heeft nu inderdaad weinig weg van een dierentuin; attracties en vooral commercie zijn belangrijker. Om 19.30 uur wilden Nikki en ik terug naar het hotel want we kregen het koud. Papa en mama hadden het ook wel gezien en na een korte stop bij de Lidl in Westerbork zaten we een klein uurtje later lekker in een warm bubbelbad. Morgen gaan we nog wat hunebedden bekijken en een rondje wandelen in de omgeving.