Vignola Mare

Spiaggia di Vignola

Vignola Mare ☀️ 🍺 🥣

Camping Baia Blu La Tortuga, Vignola Mare 😴

—————

Gisteren zijn we na het eten nog over het strand naar het dorpje Vignola Mare gelopen. Dat is erg klein met een paar huisjes, wat verhuurde appartementen en een leuk pleintje met een paar winkeltjes, 2 restaurants en het boutique hotel Jatika. Het uitzicht op de ondergaande zon was mooi. Toen we terug waren heeft Nikki gewonnen met eenendertigen en dat is eigenlijk ongelooflijk. Ze zat namelijk alleen maar te ouwehoeren, popcorn en chocolade te vreten en helemaal niet op te letten. Om 21.30 uur was ik moe en wilde ik naar bed.

Ook vandaag hebben we weinig gedaan en alleen bij het zwembad en op het strand gelegen. Mama, Nikki en ik kunnen dat de hele week wel volhouden maar papa wil ook nog wat van de omgeving zien. We gingen eerst naar het zwembad en dus moesten de badmutsen weer op! Nikki heeft nu trouwens de gewoonte om bij alles te onderhandelen:

- Nikki, eet je broodje eens op - ‘Alleen als ik daarna een koekje krijg’

- Nikki, we gaan naar een stadje toe - ‘Alleen als ik in een winkel iets mag kopen’

- Nikki, drink je glas eens leeg - ‘Alleen als ik daarna een ijsje krijg’

- Nikki, raap je kleren eens van de grond - ‘Alleen als we daarna gaan zwemmen’

- Nikki, ga eens douchen - ‘Alleen als ik daarna op de iPad mag’

En zo gaat dat de hele dag door. Rond 13.00 uur kreeg ik een beetje honger en we gingen weer aan het strand lunchen. Dit keer bij een restaurant naast hotel Jatika waar de kaart vrij beperkt was. Maar voor spaghetti bolognese kun je mij altijd wakker maken! Mama vond in haar ravioli weer eens een ingrediënt dat ze niet lust en dus kon papa zijn sappige kip aan haar afstaan. Arme papa.

Toen we klaar waren met eten zijn we een tijdje op het strand gebleven dat hier uit kleine steentjes bestaat. Maar toen we een klein kwalletje zagen drijven hoefde ik het water niet meer in. We hebben wat foto’s gemaakt met op de achtergrond de contouren van het Franse eiland Corsica. Daar wilde papa ook nog wel een dagje heen maar een retourtje met de veerboot kost 196 euro voor 4 personen. Zonder auto! Dan maar niet want die Fransen zijn toch niet leuk. Papa en Nikki zijn nog naar de rotsen verderop gelopen en toen kwamen ze onderweg nog een iets grotere kwal met paarse tentakels tegen.

Om 16.30 uur gingen we nog 1 keer terug naar het zwembad en een uurtje later waren we terug in ons huisje. Nikki en ik hebben net gedoucht en mama heeft broodjes gehaald. Straks gaan we weer even bij het strand kijken en dit keer lopen we de andere kant op richting het noorden. Daarna natuurlijk nog een spelletje doen en redelijk op tijd naar bed. Want papa heeft beloofd dat we deze week maar 1 keer vroeg op pad moeten en dat is morgen. Dan gaan we naar de eilandengroep La Maddalena.