Teluk Kumbar - Bayan Lepas - Teluk Burau

Penang Airport, Bayan Lepas ✈️

Langkawi Airport, Padang Matsirat ✈️

Berjaya Langkawi Resort, Teluk Burau 😴

—————

We zijn inmiddels op onze laatste bestemming: Langkawi. Maandagavond hebben we nog eten laten bezorgen op onze kamer en daarna lagen we redelijk vroeg in bed. Papa had eindelijk bier gevonden maar dat kostte wel wat: bijna 4 euro voor een blikje Tiger. Gisteren was een rustig dagje met alleen in de middag een klein uitstapje. We gingen eerst schelpen zoeken op het strandje achter ons hotel en daar zaten mooie exemplaren tussen. Daarna liepen we in de hitte door naar de lange pier en onderweg zouden we een ijsje krijgen. Het was echter 1 mei en Labour Day is in Maleisië een officiële vrije dag. Het winkeltje was dus dicht.

Vanaf het uiterste puntje van de pier heb je een mooi uitzicht en we konden daar gelukkig in de schaduw zitten. Net als 3 jongetjes die naar ons bleven staren alsof we van een andere planeet kwamen. Uiteindelijk liepen we weer terug en kocht papa onderweg wat banaantjes bij een niet al te fris fruitstalletje. Het beloofde ijsje kregen we alsnog in het hotel en daar stapten we om 15.00 uur in een taxi naar de Snake Temple in Bayan Lepas. Een ritje van 10 minuten en de chauffeur bleef op ons wachten op het parkeerterrein. Deze ‘slangentempel’ is in 1850 gebouwd ter herinnering aan een boeddhistische monnik en de eigenlijke naam is ‘De Tempel van de Azuurblauwe Wolk’. De slangen uit de nabijgelegen jungle gebruikten hem vrijwel meteen als veilig onderkomen. Tegenwoordig is het vooral een toeristisch gebeuren met diverse winkeltjes rond het kleine complex. De slangen kunnen zich vrij bewegen maar het merendeel oogt nogal versuft door de warmte en de wierook. Hoe dan ook een spannende omgeving want ik vind slangen nogal eng! Niet zo overdreven hysterisch als oom Jeroen maar wel op een veilig afstandje. Uiteraard kon je ook met een grote slang op de foto maar aan die poppenkast deden we niet mee.

Achter de tempel ligt een soort tuintje waar ook diverse groene slangen in de bomen hingen. Hier zit dan wel een muurtje omheen maar volgens mama kunnen slangen ook springen... Het naastgelegen ‘dierentuintje’ lieten we zitten en als afsluiting mochten Nikki en ik nog wat leuks uitzoeken in de winkeltjes. Uiteraard een rubberen slang en ook allebei een handventilator. Tegen 16.30 uur waren we terug op de kamer en toen was het tijd voor de ballenbak en het grote zwembad. En de slangen mochten ook mee! In het restaurant hebben we nog champignonsoep en patatjes met ketchup gegeten en toen was de dinsdag ook alweer bijna voorbij.

Vanmorgen hadden we alle tijd. Papa had gevraagd of we later mochten uitchecken omdat we pas om 16.00 uur moesten vliegen en dat was geen probleem. Nikki en ik hebben filmpjes gekeken op de iPad, gezwommen, in bad gezeten en in de ballenbak gespeeld voordat we om 14.00 uur in de taxi stapten. Mama was weer druk bezig geweest met het herindelen van de koffers, daar kan ze uren zoet mee zijn! Rond 14.30 uur zaten we bij de McDonald’s en 3 kwartier later bij gate B5. Ons vliegtuig van Air Asia kwam op dat moment net aan. De vlucht duurde minder dan 20 minuten en op Langkawi konden we zo in de taxi stappen naar het Berjaya Langkawi Resort in Teluk Burau (Burau Bay). Onderweg zagen we de eerste aapjes al langs de weg lopen! In het resort werden we met een open busje naar onze aaneengesloten kamers 3182 en 3183 gebracht. Een huisje op houten palen midden in het regenwoud! Nikki en ik hebben allebei een eigen bed, badkamer en balkon en via een tussendeur kunnen we de kamer van papa en mama bereiken. We hebben een klein rondje gelopen over het enorme resort en nu zitten we te eten aan het mooie witte strand. Straks gaan papa en mama nog een nieuwe poging wagen om de kleinste koffer open te krijgen want het cijferslotje deed het vanmiddag niet meer... En daar zitten natuurlijk onze badpakjes in!

1. Bas:
    2 mei 2018
    Ziet er geweldig uit! Wat stoer dat julie in de slangen tempel zijn geweest! Oom Jeroen durft dat niet!