Teluk Burau - Pantai Kok

Oriental Village, Pantai Kok

Langkawi Sky Bridge, Gunung Machinchang 🍦

Berjaya Langkawi Resort, Teluk Burau 😴

—————

Gisteren opnieuw een zonovergoten dag met ongeveer 32 graden. Mama had weer moeite om uit haar winterslaap te komen maar om 10.30 uur sluit nu eenmaal het ontbijt. In het restaurant was een grappige eekhoorn suikerzakjes aan het jatten van de tafeltjes. Na het eten zag Nikki een dinosaurus de weg oversteken maar dat was natuurlijk een grote hagedis! Tot 15.30 uur hebben we ons daarna prima vermaakt in het zwembad en op het strand. De aapjes waren ook weer aanwezig en papa moest lachen toen een avontuurlijk aapje een groot stuk meloen van de vork plukte bij een Aziatische vent. Uiteraard kregen we nog een ijsje en na een douche op de kamer liepen we terug naar de lobby.

Aan het begin van de weg naar ons hotel ligt Oriental Village, een nagemaakt dorpje in Pantai Kok dat het authentieke Azië moet uitstralen. Winkeltjes, restaurantjes, attracties, bruggetjes en een meertje in het midden. Het shuttle busje rijdt hier ook naartoe. We liepen meteen door naar de belangrijkste attractie, de kabelbaan naar Gunung Machinchang. Dat is na Gunung Raya (881 meter) met 850 meter de hoogste berg van Langkawi en de kabelbaan is naar eigen zeggen de steilste ter wereld. Dikke pret voor mama dus! De rotsformaties van zandsteen zijn al 550 miljoen jaar oud en onderweg naar boven konden we enkele watervallen in de dichte jungle zien. Mama zat met haar rug naar beneden en was blij toen we op het middenstation waren.

Daar hadden we al een prachtig uitzicht over het eiland en de blauwe Andamanse Zee. Maar met een volgende gondel konden we nog verder naar de top en een bijzonder bouwwerk, de Langkawi Sky Bridge. Een brug van 125 meter lang die sinds 2005 twee platformen met elkaar verbindt. Papa en mama vroegen zich of hoe dit soort constructies op die hoogte in godsnaam mogelijk zijn. Het blijkt dat de vooraf gefabriceerde onderdelen met Russische helikopters op hun plaats zijn gezet en dat alles binnen een jaar gereed was. Knap hoor! Vanaf het bovenste station moesten we nog enkele steile trappen naar beneden lopen om bij de brug te komen. Daar is behalve het uitzicht en wat aapjes verder weinig te beleven dus mama was blij toen we even later weer met een ijsje in de hand boven stonden.

Om 18.45 uur waren we terug in Oriental Village en daar bleken alle winkeltjes al dicht te zijn. Bij de restaurantjes zat ook bijna niemand dus gingen we lopend terug naar het resort. Onderweg hebben we de nodige beestjes gezien: brilaapjes, bonte neushoornvogels en muggen! Papa en Nikki ruiken waarschijnlijk niet zo lekker want die stoute muggen moeten altijd mama en mij hebben. We hebben weer gegeten aan het strand en toen doken we vermoeid in bed naast Nijn en Lammie. Nu ben ik net wakker en kijk ik filmpjes op de iPad. Zometeen gaan we op pad voor een spannende boottour door de mangrove!