Soest - Utrecht - Uitgeest

Stichting De Paardenkamp, Soest

Utrecht 🍺

Zuid-Scharwoude 🏠

—————

Nikki had vannacht een nare droom waardoor ze naast mama in bed belandde en papa naast mij op de slaapbank. Maar om 07.00 uur was ze alweer wakker en wij daardoor natuurlijk ook. Papa en mama keken nog even naar een aflevering van ‘Wie is de Mol?’ voordat we rond 09.30 uur aanschoven in het bomvolle restaurant. Om 11.15 uur reden we uiteindelijk weg en anderhalf uur later waren we bij Stichting De Paardenkamp in Soest. Dat is een rusthuis voor oude paardjes waar maximaal 120 paarden en pony’s van hun pensioen kunnen genieten. We hebben ons een tijdje kunnen vermaken op het mooie terrein en Nikki en ik hebben de nodige paardjes geaaid. Het was opnieuw prachtig weer en daardoor vrij druk. We hebben een soort puzzeltocht gedaan met allerlei vragen waarmee we nog een ansichtkaartje hebben gewonnen. Papa en mama hebben bij vertrek wat geld gedoneerd want alle beestjes moeten natuurlijk wel genoeg eten!

Utrecht was de laatste bestemming van dit weekendje. Patrick en Petra zijn de trotse ouders geworden van Sarah en dat werd gevierd in een café nabij het centrum. Ook de andere vrienden van papa en mama dachten dat de kraamborrel op een camping was maar dat bleek dus niet zo te zijn. Nikki en ik konden ons evengoed wel vermaken met de andere kindjes en we hebben limonade, chips en snoepjes gehad. Om 17.00 uur was het mooi geweest en nu rijden we inmiddels op de A9 ter hoogte van Uitgeest. Zometeen gaan we nog patatjes eten bij opa en oma in Heiloo en daarna lekker naar bed. Morgen hoeven we gelukkig niet naar school want de vakantie is begonnen! Ons volgende reisje begint op 22 april, tot dan!