Amsterdam - Pisa

Aeroporto di Pisa Galileo Galilei ✈️

Pisa 🍺 🥣

Hotel Amalfitana, Pisa 😴

—————

Mijn eerste vliegreis is achter de rug en we zijn in Pisa! Ik was toch wel een beetje nerveus en heb vannacht dan ook twee keer om een flesje melk geschreeuwd, de laatste keer om 04.15 uur. Voor papa en mama geen ideale tijden. Deze week is mijn eerste tandje doorgekomen, dat heeft er misschien ook wel mee te maken. Om 09.30 uur zaten we in de auto richting Heiloo en oma heeft ons naar Schiphol gebracht. Helaas hadden we 70 minuten vertraging en ik besloot om tijdens het wachten maar een dutje te doen in mijn nieuwe buggy. Die mocht gelukkig mee tot aan de gate. We vlogen met Transavia en we hadden gelukkig 3 stoelen, dat was wel lekker. Tijdens het opstijgen moest ik bij papa op schoot maar daarna zat ik mooi in het midden op mijn eigen plekje. Ik vermaakte me uitstekend met Stekeltje en alle nieuwe dingen die ik zag. Ik was erg vrolijk en vond het vliegen helemaal niet eng. De mensen om ons heen vonden mij weer geweldig.

Om 15.30 uur waren we in Pisa. We moesten bij de bagageband even wachten op de koffer en de buggy. Het vliegveld ligt vlakbij het centrum dus we waren met de taxi binnen 10 minuutjes bij ons Hotel Amalfitana. We hebben onze spulletjes op de fraaie kamer gelegd en zijn toen meteen naar het Piazza dei Miracoli gewandeld. Dat is maar een klein stukje lopen want ons hotel staat op een prima locatie. Op het plein, ook wel Piazza del Duomo genoemd, staan enkele prachtige gebouwen waarvan de scheve toren de bekendste is. Het was ongeveer 27 graden en licht bewolkt. We hebben natuurlijk wat fotootjes gemaakt maar dat viel niet altijd mee door de drukte. Die ongemanierde, vervelende Aziaten duiken gewoon overal voor. Het plein is erg toeristisch en er wordt allerlei troep verkocht in de ontelbare marktkraampjes waar je niet omheen kunt.

Rond 17.30 uur zijn we maar een hapje gaan eten in een zijstraatje. Ik kreeg als eerste mijn spaghetti bolognese, we zijn immers in Italië. Ik mocht in een hele luxe stoel zitten en had het weer uitstekend naar mijn zin. Brabbelen, schreeuwen en lachen, in wisselende volgorde. Papa en mama bestelden bij het eten nog een karaf met witte wijn. Omdat mama alleen maar nipt en nauwelijks slokken neemt moest papa die halve liter weer eens bijna alleen opdrinken. Het eten was erg lekker en goedkoop. Hierna hebben we nog een rondje over het plein gelopen en de bewolking was inmiddels verdwenen. Mama kon het natuurlijk weer niet laten om twee mooie t-shirts voor mij te kopen! Terug in het hotel was ik inmiddels helemaal uitgeteld. Ik ben zo nieuwsgierig en vrolijk dat ik overdag bijna niet slaap. De meneer van de receptie heeft net een splinternieuw babybedje naar onze kamer gebracht dus ik doe mijn oogjes zo maar dicht. Morgen willen we een beetje uitslapen dus gaan we naar Lucca, dat is maar een half uurtje met de trein. De andere plekjes die papa en mama nog willen zien liggen namelijk iets verder van Pisa dus dan moeten we vroeger op pad.