Peñíscola - Valencia

Peñíscola

McDonald’s, Valencia 🥣

Good Vibes Loft, Avinguda de la Plata, Valencia 😴

—————

Tijdens het ontbijt heb ik weer de nodige kiwi’s naar binnen gewerkt en Nikki vond vooral het draaiende broodrooster interessant. Daarna op de kamer nog even de spulletjes pakken en in de regen vertrokken we uiteindelijk rond 10.45 uur uit Salou. Het was 5 kwartier rijden naar het stadje met de grappige naam Peñíscola dat we op de route tegen zouden komen. Onderweg veranderde de Costa Dorada (gouden kust) al snel in de Costa del Azahar (oranjebloesemkust). Om 12.00 uur konden we de auto eenvoudig parkeren aan de lange boulevard en ook hier kwamen we meteen in de regen terecht. Peñíscola is normaal gesproken erg toeristisch en dat komt voornamelijk door de grote burcht op het schiereiland. Dit Castillo del Papa Luna stamt uit de 14e eeuw en de top ligt op 64 meter boven zeeniveau. Geflankeerd door de witte huisjes in de oude stad is dat een mooi plaatje om te zien. Zeker met een blauwe lucht op de achtergrond maar dat geluk hadden we vandaag helaas niet.

Door de regen waren de keien op straat nogal glad geworden en mama ging op de weg naar boven al bijna onderuit. Andere mensen deden voor hoe dat wel moest en dat was grappig om te zien. Na een kwartiertje schuilen liepen we verder naar het kasteel maar papa en mama hadden geen zin om entreegeld te betalen. Met een grijze lucht was het uitzicht toch niet zo geweldig. In plaats daarvan liepen we een stukje door de smalle straatjes en over de oude stadsmuur. Toen we weer beneden waren liepen we meteen maar door naar de auto want als de zon niet schijnt zijn dit soort mooie stadjes toch een beetje sfeerloos.

Het laatste stuk naar Valencia duurde nog ruim een uur en precies om 15.30 uur stonden we in ons appartement op de 6e verdieping. Of in de ‘good vibes loft’ zoals verhuurder Ginno op Airbnb vermeldt. We hadden met moeite een parkeerplaats kunnen vinden voor de auto die we een uurtje later meteen terug gingen brengen naar het autoverhuurbedrijf. Dat was tegenover het treinstation en nadat onze road trip na 558 kilometer ten einde kwam gingen we daar meteen maar eten bij de McDonald’s! Vervolgens met de taxi terug naar het appartement aan de Avinguda de la Plata en zometeen gaan we lekker slapen. Nikki en ik moeten samen 1 groot bed delen dus ik hoop maar dat Nikki niet weer alle lakens naar zich toetrekt. Morgen willen papa en mama fietsen huren om de stad te verkennen en dan schijnt het met 21 graden nog een zonnige dag te worden. Dinsdag gaat de temperatuur echter flink omlaag met daarbij de nodige regen. Ons appartement zit precies tussen het strand en de oude binnenstad in en de beroemde Stad van de Kunst en de Wetenschap (La Ciudad de las Artes y las Ciencias) ligt op loopafstand. We gaan het zien!

1. Karin:
    20 oktober 2019
    Ziet er leuk uit. Jammer van het weer.