Palmanova

Magaluf

Son Matias, Palmanova ☀️

Globales Nova, Palmanova 😴

—————

Een rustig dagje vandaag. Papa liep voor het ontbijt een rondje door Magaluf op zoek naar een bank die open was. Bij de tweede poging kon hij de parkeerboete contant betalen: 40 euro. Er werd een stempel op de bon gezet en hopelijk blijft het hierbij. Na het ontbijtje lagen we rond 11.00 uur op 4 ligbedjes onder 2 parasols bij het zwembad. Daar hebben we ons tot 13.30 uur prima vermaakt; Nikki en ik vooral in het water en papa en mama met een boek op hun bedjes. Papa heeft zijn boek over astronaut André Kuipers al bijna uit.

Lunchen gingen we op het terras bij het zwembad en dat was dit keer niet zo duur. De kip van papa was in eerste instantie rauw en in de sla van mama zat een kleine rups. Het gerecht van mama en de drankjes kregen we daarom kado. Na opnieuw een uurtje zwemmen liepen we om 15.15 uur naar het strand aan de overkant van de weg om een waterfiets te huren. Nikki waande zich al meteen een piraat en riep voortdurend grappige dingen als ‘hijs de zeilen!’, ‘schrob het dek, Noa!’ en ‘landrotten!’. We dreven tussen de mooie bootjes door en konden onderweg van de glijbaan af de zee in.

Na een uurtje waren we terug op het strand en daarna meteen weer door naar onze bedjes bij het zwembad. Eerst een ijsje gegeten en vervolgens nog tot 17.30 uur in het zwembad gedobberd. Nikki en ik zijn lekker bruin geworden vandaag en papa vindt dat onze gezichtjes op glimmende tomaten lijken. Na een badje, de nodige chips en filmpjes op de iPad hebben we via FaceTime de opa’s en oma’s nog even gezien voordat we in een winkeltje de beloofde haarbandjed gingen kopen. We gaan nu broodjes met gebakken ei eten op het balkon terwijl papa nog op zijn hamburger staat te wachten bij het eettentje op straat.