Palmanova - Palma de Mallorca - Amsterdam

Aeropuerto de Palma de Mallorca ✈️

Schiphol, Amsterdam ✈️

Zuid-Scharwoude 🏠

—————

Vrijdagavond lagen we pas om 22.30 uur in bed. We gingen aan de boulevard eten bij restaurant Barbuda Beach dat pas sinds donderdag is geopend. Het was vooral de gerookte zalm die ons naar binnen lokte maar dat bleek alleen een lunchgerecht. Het personeel moest nog een beetje inkomen want van de 5 bestelde gerechten kwamen er maar 3 goed aan. Volgens papa het bewijs dat vrouwen niet meer dan 3 dingen tegelijk kunnen onthouden... Het eten was gelukkig wel lekker en tijdens het wachten konden Nikki en ik mooi op het strand spelen. We hadden allebei onze nieuwe jurkjes aan en leken zo net een tweeling. Alleen onze haarbandjes hebben een andere kleur roze.

Gisteren was het warm en zonnig maar helaas stond er ook een harde wind vanaf zee. Het was daarom niet mogelijk om ‘s middags te suppen, dat moet ik in Nederland dan maar een keertje met mama doen. Papa had al vroeg 4 ligbedjes aan het zwembad bezet gehouden en daar zijn we eigenlijk de hele dag gebleven. Tussendoor lasagne en tosti gegeten en papa ging de huurauto alvast aftanken. In een winkeltje heb ik nog een goedkope duikbril gekocht en Nikki een nieuw spelletje.

Papa maakte een praatje met de badmeester die in Alcúdia woont. Hij werkt nu 6 dagen per week 12 uur per dag om de gemiste inkomsten van de afgelopen maanden te compenseren. Daarvan 3 dagen op ons complex, 3 dagen in een hotel in Alcúdia en dan ‘s avonds nog ergens in de beveiliging. Normaal gesproken werkt hij tijdens het vakantieseizoen van eind maart tot eind oktober 5 lange dagen per week en is hij de rest van het jaar vrij.

We gingen om 19.30 uur eten bij het leuke strandje van Son Caliu. Daar konden Nikki en ik tijdens het wachten in het zand spelen en op de bewegende vlonder bij de zee. Nikki kon daar eindelijk weer gerookte zalm eten maar toen zat er natuurlijk weer een dressing op die ze niet lekker vond. Ik heb ook een broodje zalm gegeten en een bijzondere kippensoep met ham en ei. Mama kocht later bij onze receptie nog een mooie armband en rond 21.30 uur lagen Nikki en ik in bed.

Vanmorgen moesten we helaas de wekker weer zetten en na een laatste blik vanaf ons balkon reden we om 07.45 uur richting de luchthaven. De huurauto werd na 443 gereden kilometers ingeleverd en onze mondkapjes moesten toen weer op. Na een broodje en nog een klein kadootje in een winkeltje gingen we om 10.30 uur weer met easyJet de lucht in. Op de heenweg zat rij 23 nog helemaal vol maar nu waren alle stoelen op rij 18 alleen voor ons. Nikki en ik konden dus allebei bij het raam zitten en daarna hebben we samen filmpjes gekeken op de iPad.

We zijn nu net geland op Schiphol en onze auto staat gelukkig dichtbij. Straks gaan we lunchen bij opa en oma in Heiloo, dan nog even langs opa en oma in Noord-Scharwoude en daarna snel naar Eros, onze nieuwe hamster. Vanaf morgen hebben we nog 5 weken vakantie en dan gaan we vast nog wel meer leuke dingen doen. Hopelijk wordt het dan wel een beetje warmer in Nederland want een graadje of 30 vind ik eigenlijk net mooi. Het was vanwege Corona een bijzondere week maar het viel ons uiteindelijk alles mee. Lekker rustig op plekken waar het anders heel druk zou zijn en veel leuke dingen gezien en gedaan. Ik had Mallorca in ieder geval niet willen missen!

1. Karin:
    12 juli 2020
    Mooie jurken!
    Toch wel een beetje zon in de koffer gestopt hè.