Amsterdam - Palma de Mallorca - Palmanova

Aeropuerto de Palma de Mallorca ✈️

Palmanova 🍺 🥣

Globales Nova, Palmanova 😴

—————

Sinds ons laatste tripje in december zijn we helaas niet verder gekomen dan 5 dagen Sauerland. Vanwege het Corona virus (COVID-19) dat de wereld in zijn greep heeft zijn onze vakanties naar Sri Lanka, Annecy en Kreta geannuleerd in februari, april en juni. Volgens het bijgeloof van mama komt dat omdat papa is gestopt met het plaatsen van mijn reisverslagen. En volgens papa komt het omdat mama een nieuwe koffer heeft gekocht die we dus nog nooit hebben gebruikt.

Op 15 juni gingen de grenzen in veel Europese landen weer open en Spanje volgde op 21 juni. Papa en mama wilden toch graag een weekje naar de zon en dus reden we vannacht om 04.30 uur de straat uit in de nieuwe Seat Toledo van papa. Vrijdag was onze laatste schooldag en Nikki en ik hadden allebei goede rapporten. Over 6 weken dus naar groep 5 en 3! Het vakantieseizoen moet nog een beetje op gang komen en op Schiphol kregen we daarom een gratis upgrade van P3 naar P1. Voor de deur parkeren dus. En even later in de terminal was het dan zover: we moesten de verplichte mondkapjes op! Niet zo geweldig natuurlijk maar voor die paar uurtjes zouden we dat wel redden. Alle formaliteiten ging vrij soepel en de gezondheidsverklaring waar ze om zouden vragen hoefden we niet eens in te leveren.

Onze vlucht met easyJet zat bijna helemaal vol en om 09.00 uur waren we op Mallorca. Omdat we alleen handbagage mee hebben moesten we alleen een tijdje wachten bij het autoverhuurbedrijf en gelukkig niet bij de bagageband. Ook op deze luchthaven nauwelijks serieuze controles terwijl papa thuis allerlei formulieren had ingevuld en online QR-codes had aangevraagd. Door de vertraging met de huurauto reden we pas 2 uur later in een zilveren Fiat Tipo de parkeergarage uit. Nog maar 6 kilometer op de teller en dus splinternieuw. Papa had eerst gezocht naar een huisje met eigen zwembad maar dat bleek uiteindelijk toch een beetje prijzig. Nu hebben we bij Globales Nova in Palmanova een appartement en dat ligt ongeveer 15 kilometer ten zuidwesten van de hoofdstad Palma de Mallorca. Een balkon met zeezicht, beneden een leuk zwembad en op 100 meter van het mooie zandstrand van Son Matias.

We moesten nog flink zoeken naar het juiste adres maar uiteindelijk zaten we rond 13.45 uur te lunchen bij het zwembad. Een kleine hamburger met patatjes! Ze hebben hier trouwens geen papieren menukaarten maar QR-codes om deze digitaal op je telefoon te krijgen. Een half uurtje later was het dan eindelijk tijd om te zwemmen. Op 1 juni heb ik mijn zwemdiploma B gehaald en dus mag ik vanaf nu zonder bandjes! Nikki nog niet natuurlijk. Een heuse badmeester hield ons goed in de gaten dus papa en mama konden lekker op een bedje onder een parasol liggen. Met 30 graden en een blauwe lucht was het een stuk aangenamer dan de regen en harde wind die we onderweg naar Schiphol hadden.

Pas rond 18.00 uur hielden we het voor gezien nadat we natuurlijk ons eerste ijsje al hadden gekregen. Een warm badje in ons appartement en een uurtje later liepen we richting het strand. Ons complex ligt een beetje op een grens: in het noorden Palmanova en in het zuiden de Britse verzamelplaats Magaluf. Naar het noorden dus. Via een wandelpad langs de zee kwamen we in de mooie baai en daar gingen we op zoek naar een restaurantje. Dat viel nog niet mee want veel restaurants en winkels zijn nog steeds dicht. Uiteindelijk konden we alleen bij een leuke strandtent terecht waar we met onze voetjes in het zand konden zitten.

Rond 21.15 uur waren we uitgegeten en via een speeltuin en een supermarkt liepen we terug naar ons appartement met nummer 511 op de 5e en hoogste verdieping. Nog een snoepje eten en water drinken en dan zo naar bed. Morgen gaan we waarschijnlijk wel met de auto op pad maar blijven we een beetje in de buurt. Eerst maar eens uitslapen want ik ben nu al bijna 18 uur wakker!

1. Bas:
    5 juli 2020
    Dat ziet er goed uit! Veel plezier en lekker genieten. Leuk zo’n reisverslag weer.
  2. Karin:
    6 juli 2020
    Zo te zien houden jullie het daar wel een tijdje uit. Heerlijk toch, eten met je voeten in het zand. En zie ik daar nou een mega schaal met zalm? 1 keer raden voor wie dat is.