Cisano di Bardolino - Peschiera del Garda - Azzano San Paolo

Peschiera del Garda 🍦

Caffè Centrale, Peschiera del Garda 🍺 🥣

Bed & Fly Mamma Mia, Azzano San Paolo 😴

Na een nacht met regen en onweer was de temperatuur op onze kamer vanmorgen eindelijk aangenaam. Het bleef echter hard regenen waardoor we, tot mijn grote verdriet, in eerste instantie niet naar het zwembad konden. Het was desondanks evengoed nog 23 graden maar mama vond het alweer nodig om een trui met capuchon aan te trekken. En voor het ontbijt had ze weer eens appelsap met prik gekocht omdat ze het etiket niet kon lezen, hahaha! Toen het rond 11.30 uur bijna droog was hebben Nikki en ik alsnog anderhalf uur kunnen zwemmen en in het begin waren we helemaal alleen! Pas toen het zonnetje een beetje doorbrak werd het snel wat drukker. De koffers stonden op dat moment al in de auto want na het zwemmen reden we meteen naar de receptie om de sleutels in te leveren en de borg van 50 euro terug te vorderen.

Omdat we pas vanaf 18.30 uur konden inchecken in ons hotel moesten we nog wat uurtjes overbruggen. De dierentuin viel af vanwege het natte weer en de hoge kosten. Papa en mama dachten eigenlijk aan een rondje langs het zuidwesten van het meer maar toen we door het centrum van Peschiera del Garda reden zag dat er ook wel leuk uit. Omringd door hoge vestingmuren uit de Middeleeuwen, een kanaal om het oude centrum heen en een heuse stadspoort als toegangsweg. We konden de auto vrij eenvoudig parkeren en aan de zuidkant liepen we het ‘fort’ binnen. Het gezellige centrum is vrij klein en op het Piazza Ferdinando di Savoia heb ik nog tussen 9 fonteinen door kunnen rennen. Nikki lag toen alweer te slapen in de buggy. Papa en mama besloten om van een late lunch maar een vroeg diner te maken maar daarvoor moest de parkeermeter nog wel even verlengd worden tot 18.00 uur. Terwijl papa dat ging regelen zijn mama, Nikki en ik de vestingmuur opgelopen naar een parkje met een leuke speeltuin.

We ging eten op het drijvende ponton van Caffè Centrale op het kanaal dat in verbinding staat met het Lago di Garda. Een mooie locatie tussen de bootjes en aan de promenade. Nikki en ik hadden het zo druk met zwanen en eendjes voeren dat we nauwelijks tijd hadden voor onze patatjes met een worstje. Papa en mama namen spaghetti carbonara en penne bolognese om de vakantie af te sluiten. Vervolgens was het tijd voor ons laatste ijsje maar we kregen de bakjes met chocolade-ijs niet eens leeg. Vanaf de snelweg bij Peschiera hebben we anderhalf uur noodweer gehad tot het vliegveld in Bergamo. We moesten in de drukke stad eerst nog een tankstation zoeken in de stromende regen omdat we de auto met een volle tank diesel moesten inleveren. De temperatuur daalde naar 19 graden. Op de luchthaven konden we de Fiat na 660 gereden kilometers gelukkig snel afgeven aan een medewerker en even later zaten we in de taxi naar hotel Bed & Fly Mamma Mia in Azzano San Paolo. Het goot toen nog steeds van de lucht. De kamer is prima en Nikki en ik konden eindelijk weer eens in bad. Een bubbelbad zelfs waar papa wel wat minder badschuim in had mogen doen! We gaan morgen om 06.15 uur met de taxi terug naar het vliegveld en dan hopen we rond 10.00 uur weer in Weeze te zijn. Dan nog 2 uurtjes in de auto zitten en een broodje met ei eten bij opa en oma in Heiloo. En neef Joery viert zijn verjaardag dus we moeten natuurlijk wel op tijd zijn om een taartje te eten. Of dat lukt lezen jullie in mijn laatste verslagje...