Carpentras - Mazan

Camping Le Ventoux, Mazan

McDonald’s, Carpentras 🥣

Hôtel l'Univers, Carpentras 😴

—————

Mijn eerste hotelovernachting was niet echt een succes. Ik kon niet wennen aan het babybedje en besloot daarom maar om met schreeuwen en gillen ook papa en mama wakker te houden. Pas toen ik in het grote bed tussen ze in mocht liggen kon ik een paar uurtjes slapen. Andere mensen in het hotel die gisteravond nog om mij moesten lachen keken vanmorgen een beetje boos naar me, ik weet niet waarom. Vandaag is mama jarig en ik had maandag al een mooie verftekening aan haar gegeven, daar was ze erg blij mee. Om 08.00 uur zaten we weer in de auto voor het laatste stukje. Via Lyon, Valence en Orange waren we om 11.45 uur bij ons Hôtel l'Univers in Carpentras. Inmiddels zijn we alweer ruim 48 euro aan tolgeld kwijt, die nare Fransen! In het hotel moesten alle spulletjes naar de tweede verdieping worden gesjouwd want er is geen lift. En het zijn natuurlijk vooral míjn spulletjes.

Om 14.00 uur waren we op camping Le Ventoux in Mazan, inderdaad aan de voet van de beroemde berg uit de Tour de France. Het was toen 23 graden en bewolkt. Op de camping kwamen we meteen allemaal bekenden tegen die morgen ook naar de bruiloft gaan. Na wat praatjes en een drankje moesten we nog even naar het centrum van Mazan om te pinnen omdat papa en mama geen centjes bij zich hadden. Een hapje eten was nog een hele klus omdat vanwege Hemelvaartsdag bijna alles dicht was. Dit lukte uiteindelijk bij een vaag tentje in Carpentras. Terug op de camping was ik getuige van de eerste bekerwinst van AZ in 31 jaar nadat er met 2-1 van PSV werd gewonnen! Ik moest wel twee keer huilen van de schrik toen er hard werd gejuicht bij de doelpunten. Na de wedstrijd reden we via de McDonald’s terug naar het hotel want papa en mama hadden nog een beetje honger. Het regent trouwens al de hele avond. Nu lig ik weer in een nieuw babybedje en hoop ik dat het vannacht wat beter gaat. Want morgen is de bruiloft van Allard en Manon en dan moet ik natuurlijk uitgerust zijn!