Brugge

Sluis

‘t Halve Maentje, Breskens 🍺

Vakantiepark Zeebad, Breskens 😴

—————

Nikki en ik hebben vannacht goed geslapen. We lagen allebei om 20.00 uur in bed en waren vanmorgen om 07.00 uur wakker. Nikki slaapt in ons campingbedje en ik mag altijd eerst in het grote bed. Papa draagt mij dan naar het kinderbedje als zij zelf gaan slapen, en dat was nu rond 23.00 uur. Het water was koud, en oma moest dat eerst oplossen voordat ik met mama en Nikki in bad kon. Goed gedaan oma! Daarna ging ik de eendjes voeren die al op me stonden te wachten in de tuin. Als ontbijt kreeg ik een croissantje, een kiwi, een paar druiven en Fristi. Oom Jeroen zat heel onsmakelijk de garnalen naar binnen te werken die nog over waren van gisteren. Rond 11.30 uur waren we in Brugge, en dankzij de magistrale planning van papa konden we de hele dag voor 2 euro per auto parkeren op een steenworp afstand van het centrum. We liepen door smalle straatjes met kasseien en Nikki lag behoorlijk te schudden in de kinderwagen. Brugge heeft mooie pleintjes, hofjes en binnentuinen, en er was van alles te zien. Met een volle zon en 21 graden hadden we een goede dag uitgekozen, maar we waren helaas niet alleen. Gigantische rijen voor de rondvaartboten en nauwelijks een plekje vrij op de terrasjes. Na een rondje door de binnenstad gingen we om 13.30 uur apart een hapje eten. Opa en oma zaten bij een patisserie op de Grote Markt, oom Bas en oom Jeroen bij een restaurant op de Burg en wij bij een café op de Vismarkt. Ik kreeg een tosti en een flesje Fristi, dat is inmiddels mijn lievelingsdrankje. Binnen zat een grote groep Engelsen bier te drinken, te zingen en accordeon te spelen, dus papa vond het wel gezellig.

Een uurtje later liepen we via een lange winkelstraat naar 't Zand, een groot plein waar vandaag het jaarlijkse evenement Discover Thailand zou plaatsvinden. Onderweg kocht papa nog snel een t-shirt dat mama erg leuk vond. De Thaise markt telde ongeveer 50 tentjes waar je voornamelijk kon schransen en zuipen. Papa en mama wilden hier even kijken omdat wij over anderhalve week ook naar Thailand gaan. Het was vooral erg druk, en na een klein rondje liepen we weer terug richting de Grote Markt. Onderweg kreeg ik nog een ijsje en zag ik weer vele paardjes met een wagen passeren. Die zijn erg lief! Helaas waren de rijen ook hiervoor veel te lang. De rondvaart die we wilden maken duurt maar 30 minuten, en we hadden geen zin om daarvoor ruim een uur tussen de Aziaten te staan met dit mooie weer. Rond 16.00 uur liepen we allemaal terug richting het parkeerterrein achter het Centraal Station, een wandeling van een half uurtje. Vóór 18.00 uur moest er nog ergens boodschappen worden gedaan, en de 42 kilometer naar Breskens zijn zeker 3 kwartier rijden met die drukte en wegwerkzaamheden rondom Brugge.

Papa en mama gingen uiteindelijk in Sluis wat spulletjes halen. De rest van mijn familie wacht liever af en doet zo weinig mogelijk. Ik kreeg aardappels met broccoli, en oom Bas en oom Jeroen gingen bami maken. Na het eten gingen Nikki en ik meteen naar bed, want we waren allebei opeens erg moe. Papa en mama gingen nog een wandelingetje maken over het strand en daarna een drankje doen bij paviljoen ’t Halve Maentje. Het regende inmiddels wel dus ze moesten binnen zitten. Vanaf het strand heb je hier een mooi uitzicht over Vlissingen aan de overkant, en er varen voortdurend grote containerschepen voorbij. Het programma voor morgen is nog niet bekend. De temperatuur zal behoorlijk lager zijn dan vandaag, en misschien zien we de zon wel helemaal niet. Even afwachten dus. Ik ga eerst lekker dromen naast Nijn, Stekeltje en het witte poesje van Lisa.