Moerdijk - Breskens - Blankenberge

Blankenberge 🍺 🥣

Oostkamp

Vakantiepark Zeebad, Breskens 😴

—————

Vrijdag was het weer tijd voor ons jaarlijkse uitje met opa, oma, oom Bas en oom Jeroen. Dit keer een lang weekend met Pinksteren naar vakantiepark Zeebad in Breskens. Om 11.00 uur hadden we afgesproken in Heiloo, en onze auto zat lekker vol omdat alle spulletjes van Nikki natuurlijk ook mee moesten. Oom Bas en oom Jeroen zaten al nerveus op de bank, omdat ze net een bod hadden uitgebracht op een nieuw huisje. Later op de dag zouden ze ook een akkoord bereiken met de verkopers, dus waarschijnlijk kunnen ze binnenkort mijn speelkamer wel inrichten. Via Den Haag, Rotterdam en Dordrecht reden we in anderhalf uur naar restaurant Kanters in Moerdijk om te lunchen. Het was inmiddels 21 graden en we konden mooi buiten zitten in het zonnetje. Ik moest natuurlijk mijn stoere zonnebril op, terwijl ik een halve frikandel en een paar patatjes at en een flesje Fristi dronk. Tegenwoordig moet ik echt overal even het toilet bekijken, en dan het liefst een keertje of 5 per uur. Papa, mama en oma mogen dan om beurten gezellig met mij mee!

Rond 15.00 uur reden we via de A17 verder richting Zeeland. Vanwege een dodelijk ongeval hadden we al meteen een half uur vertraging, maar voor die vrachtwagenchauffeur was het natuurlijk erger. Toen we bij Vlissingen door de Westerscheldetunnel reden, de langste tunnel van Nederland, lagen Nikki en ik inmiddels te slapen. Om 17.00 uur waren we in Breskens en namen we eerst een drankje in ons leuke huisje met nummer 194. Papa ging daarna even bij de receptie langs om handdoeken te halen, en te klagen over de vloer die niet was schoongemaakt. Dat werd overigens meteen opgelost door een mevrouw met een leuk accentje. Oom Bas en oom Jeroen gingen boodschappen doen in het dorp. Nadat Nikki en ik hadden gegeten ging de rest van de familie lekker gourmetten. Daarna moest Nikki naar bed, maar ik mocht nog heel lang opblijven en met de iPad spelen. Papa, mama, Nikki en ik slapen allemaal op 1 kamer, dus dat is wel even wennen. Het is ontzettend leuk om elkaar wakker te houden, en Nikki en ik deden dan ook flink ons best! Om 23.15 uur lag iedereen moe in bed. Vandaag vond Nikki het nodig om de dag vroeg te beginnen met een flesje om 06.00 uur. Mama was de gelukkige want papa sliep toen eindelijk op het beroerde bed. Ik was uiteraard ook meteen wakker, en tot grote vreugde van oom Jeroen ging ik gillend door het huis racen met mijn popje in de buggy. Oma en ik gingen broodjes halen en uiteindelijk zaten we om 09.30 uur te ontbijten.

Een uurtje later zaten we in de auto. Eerst gingen we in de haven van Breskens alvast visjes halen voor het avondeten, en daarna reden we via Knokke-Heist en Zeebrugge naar Blankenberge in België. Daar zouden we een rondje lopen en gaan lunchen. Het waaide hard op de boulevard en het was maar een graadje of 15. Omdat Nikki jengelde om een flesje melk en er een wiel van de kinderwagen los hing, doken papa en mama snel een restaurant in. Opa, oma, oom Bas en oom Jeroen rijden altijd wat langzamer, en zij waren dus wat later. Het bleek een vrij chique tentje en duidelijk te hoog gegrepen voor de rest van ons gezelschap. We bestelden daarom alleen een drankje, en papa kon met hulp van oom Bas de kinderwagen repareren. Ik ging met oom Jeroen nog even op het strand spelen, maar we werden weggejaagd omdat de glijbanen bij een strandtentje hoorden. En dus moesten we een drankje bestellen om daar te mogen spelen in het zand. Die kinderachtige Belgen!

Eten moesten we nog wel, en onder leiding van mijn culinaire opa belandden we uiteindelijk in een veredelde snackbar. Zompige cheeseburgers, slappe patatjes, taaie kip en enorme hotdogs met veel te veel saus. Alleen het broodje ham van opa was prima dus iedereen was evengoed tevreden. Om 15.15 uur splitste de groep zich op. Oom Bas en oom Jeroen wilden de winkelstraatjes in, opa en oma gingen een rondje lopen en papa, mama, Nikki en ik zouden met de auto naar Knokke-Heist gaan, een badplaats iets ten noorden van Blankenberge. Het kwam er echter niet van. Er brandde een oranje lampje in de auto, en papa en mama dachten eerst dat de olie bijgevuld moest worden. Maar het lampje bleef branden en volgens het boekje zou het met de uitlaat te maken hebben. Papa ging bellen voor de dichtstbijzijnde Seat dealer en deze zou in het dorpje Oostkamp zitten, iets ten zuiden van Brugge. Een ritje van een uur en dwars door de drukke stad; het schoot niet erg op. En voor de tweede keer vandaag moesten we een tijdje wachten voor een brug die open stond. De werkplaats was om 16.45 uur al dicht, maar een aanwezige verkoper verzekerde ons dat we met het brandende lampje rustig tot dinsdag kunnen wachten. Terug naar Breskens namen we een toeristische route. Via dorpjes als Retranchement, Cadzand en Nieuwvliet waren we om 18.00 uur terug op het vakantiepark. Oma en oom Jeroen hebben net 2 kilo garnalen gepeld. Dat wil zeggen: oma 1.900 gram en oom Jeroen nog 100 gram voor de moeite. Ik heb aardappels en snijboontjes gegeten nadat ik eerst nog met oom Bas naar de speeltuin ben geweest. Mama en Nikki liggen even samen op de bank en opa is lekkere soep aan het maken. Morgen wordt het mooi weer en gaan we gezellig naar Brugge. Daar zal ik ook wel weer van alles gaan beleven.