Bangkok - Hua Hin

Chao Lay 🍺 🥣

Night Market

Hotel Ayrest, Hua Hin 😴

—————

Donderdag hebben we lekker uitgeslapen en daarna de laatste spulletjes ingepakt. Nog een ontbijtje beneden en toen stond de taxi van Mister Billy al voor de deur. Een rare vent met een roze bril, die het nodig vond om papa voor de gek te houden met een muntje en een vage truc. De afstand van Bangkok naar Hua Hin is 240 kilometer en daar had papa een prijs van 2.500 baht voor afgesproken, een kleine 70 euro. Nikki en ik hebben onderweg vooral geslapen en na 2,5 uur rijden waren we om 13.30 uur bij het Ayrest Hotel; Mister Billy had flink doorgereden! Na een welkomstdrankje konden we naar kamer 2207 en de koffers werden meteen gebracht. Omdat we op een hoek zitten hebben we een extra groot balkon en kunnen we mooi kiezen tussen schaduw of zon. De kamer is groot en luxe, en de jacuzzi op het balkon vind ik natuurlijk helemaal geweldig! Daar zat ik binnen 2 minuten al in. Mama had de kamer zelfs nog groter verwacht, maar zij is altijd snel verwend. Het appartement in Bangkok was inderdaad nog anderhalf keer groter, maar die was ook eigenlijk voor 4 volwassenen. En bovendien hadden we daar geen balkon.

De rest van de middag deden we rustig aan. Lekker op het balkon gespeeld en met papa een tijdje in de jacuzzi gezeten. Nikki kan dat ook wel waarderen. Op het raam zit inmiddels al een afdruk van mama's neus, want ze dacht dat de schuifpui daar open stond. Hahaha! Om 17.15 uur gingen we een hapje eten in het restaurant en dat viel een beetje tegen. Een kleine ruimte zonder airconditioning waar verder niemand was, en een Thaise vent in de bediening die geen woord Engels spreekt. Het eten was redelijk maar de komende dagen zullen we daar niet snel meer gaan zitten. Alleen nog voor het ontbijt, want dat is zomaar inbegrepen terwijl papa en mama dat niet hadden geboekt. Goed zo. Rond 19.30 uur lagen Nikki en ik al in bed, nadat we eerst nog naar een kleine supermarkt in de buurt waren gelopen. Helaas hebben ze hier gewone campingbedjes en die slapen toch een stuk minder. Voor Nikki is dat geen probleem maar ik moest eerst even indommelen in het grote bed. Papa en mama hebben nog even televisie gekeken en alvast naar leuke uitstapjes gezocht op de iPad. Om 22.00 uur vielen hun oogjes ook dicht.

Vandaag zaten we na een matig ontbijt om 11.00 uur in het gratis shuttle busje naar het strand. Het restaurant in ons hotel is duidelijk bijzaak want de rest ziet er wel perfect uit. Binnen 15 minuutjes waren we bij Hua Hin Beach, en papa en mama gingen bij een winkeltje eerst de belangrijkste spulletjes kopen: een emmertje met schepjes en zwembandjes voor mij, en een opblaasbaar lieveheersbeestje waar Nikki in kan zitten. Op het strand konden papa en mama voor 200 baht ligbedden, parasols en een tafeltje huren, dus we konden lekker in de schaduw liggen. Het is hier rond de 35 graden en de zee is mooier dan verwacht. Het water van de Golf van Thailand is helaas wel ontzettend warm en dus niet zo verfrissend. Ik hield het dan ook snel voor gezien en ging liever in het zand spelen. Nikki vond het water wél leuk en heeft een tijdje met papa in het lieveheersbeestje gedobberd.

Papa en mama maakten nog een praatje met een oudere man uit Roermond. Hij hoorde ons Nederlands praten en liep toen maar even langs. In 2,5 week tijd had hij nog geen Nederlander gezien en hij blijft nog bijna 2 weken in Hua Hin. Omdat de shuttle bus ons om 14.20 uur weer op zou pikken, hebben we op het strand meteen maar uitgebreid geluncht. Saté, patatjes, loempia's, rijst met kip, watermeloen en broodjes met ham en kaas. In het hotel hebben papa, mama en ik eerst in de jacuzzi gezeten toen Nikki lag te slapen. Mama wilde alleen weer heet water in het bad terwijl papa en ik juist een beetje wilden afkoelen. Wij zijn dan ook snel gevlucht naar het grote zwembad beneden. Ik durf nog steeds niet los op mijn zwembandjes te drijven dus papa moet mij stevig vast blijven houden!

Na het zwemmen heb ik nog even op het balkon gespeeld en papa ging onder de mooie regendouche staan. Toen we in het shuttle busje zaten, hebben papa en mama een jong stelletje uit Zweden ontmoet. Zij hebben net ruim 9 maanden in Australië gewerkt en gewoond, en nu sluiten ze op weg naar huis nog een weekje af in Thailand. Op hun advies gingen we eten op een andere plek aan het strand, en om 18.00 uur zaten we daarom opnieuw in het open busje richting de Clock Tower in het centrum van Hua Hin. Na een korte wandeling waren we al bij het strand en daar zitten 3 visrestaurants naast elkaar, elk op hun eigen pier. We hebben lekker gegeten in het drukste restaurant Chao Lay, en papa moest het hotel nog bellen om te zeggen dat we 19.20 uur niet zouden redden. Je moet vooraf reserveren en het laatste ritje terug gaat om 20.45 uur. We liepen na het eten door een druk straatje met ontzettend veel massagesalons, en ook hier willen al die vrouwtjes Nikki en mij graag aanraken. Dat blijft toch wel bijzonder.

Onderweg naar de hoofdstraat hebben papa en mama nog snoepjes en drankjes gekocht in een kleine supermarkt. Omdat we nog wat tijd over hadden, zijn we over de gezellige Night Market gelopen. Talloze kraampjes aan beide kanten van een lange straat met voornamelijk eten, kleding en prullaria. Mama kon het niet laten om voor 79 baht een roze t-shirtje voor mij te kopen met op de voorkant een oud Volkswagen busje. We zijn heen en weer geslenterd en daarna in de shuttle bus gestapt. Daar kwamen we het Zweedse stelletje ook weer tegen; zij gaan zondag naar huis. Ik was erg moe en wilde op de kamer meteen naar bed. Papa en mama kijken nog even televisie en liggen ook languit. Papa heeft zijn rug verbrand door dat kwartiertje in zee, arme papa! Morgen gaan we waarschijnlijk aapjes kijken dus daar heb ik nu al zin in!