Port d’Alcúdia - Alcúdia - Magaluf

Alcúdia

Magaluf

Globales Nova, Palmanova 😴

Vandaag was het volgens papa en mama weer tijd voor een ritje met de auto. Dit keer naar Alcúdia in het noorden van Mallorca op ongeveer 45 minuten rijden. Met voornamelijk snelweg reed het lekker door en rond 11.00 uur konden we de auto gratis parkeren (nu echt!) nabij Port d’Alcúdia. Onderweg naar de haven liepen we meteen al langs een winkeltje waar Nikki en ik allebei een jurkje mochten uitzoeken en dat werd natuurlijk weer dezelfde. Nikki kreeg ook nog een nieuwe bikini maar dat ging uiteindelijk niet door omdat ze weer eens een boze bui kreeg. Ze wilde liever een plastic toeter en dat mocht niet van papa en mama. Huilend rende ze de winkel uit maar haar gedrag werd nog beloond ook. Want de eigenaresse kwam achter ons aangerend om die irritante toeter van 6 euro 95 dan maar kado te geven...

Toen Nikki weer tot bedaren was gebracht door mama liepen we via de haven het mooie strand van Platja d’Alcúdia op. Een stukje verderop bij de houten pier in zee legden we onze handdoekjes neer en daar bleven we een tijdje. Ik heb van zand een konijn gemaakt en samen met papa en Nikki ben ik op de pier geweest. Pas nadat ik zeker wist dat ik in zee kon staan durfde ik van de pier af te springen want ik blijf natuurlijk een angsthaasje. Nikki was met haar zwembandjes om wat minder bang.

Om 13.30 uur hebben we prima gegeten bij een restaurant aan het strand en daarna liepen we terug naar de auto. Onderweg nog een ijsje en die was nog niet eens op toen we in het oude centrum van Alcúdia waren voor een laatste stop. Ook daar gratis parkeren en via een heuse stadspoort liepen we het volledig ommuurde centrum in. Vanwege de siësta en Corona was het echter bijzonder rustig in de mooie straatjes. Bij een leuk winkeltje hebben papa en mama nog wel wat souvenirs gekocht en met 2 volle flesjes water stapten we weer in de auto.

Precies om 16.30 uur waren we in Palmanova en daar gingen mama en Nikki alsnog op zoek naar een bikini voor Nikki. Het werd uiteindelijk een mooi badpak van Frozen. Papa en ik lagen ondertussen al in het zwembad en toen Nikki terug was hebben we samen nog een uurtje in het water gespeeld voordat we weer naar onze kamer gingen. Het waaide inmiddels behoorlijk en mijn opblaasbare flamingo bleek van het balkon verdwenen. Niet leuk! Er was vandaag ook veel lichte bewolking maar hierdoor was het met 33 graden niet minder warm.

Na een slap stokbroodje met gebakken ei en een stuk watermeloen gingen we om 20.00 uur nog een rondje lopen door Magaluf. Normaal gesproken het domein van bezopen Britse jongeren maar het uitgaanscentrum was nu bijna uitgestorven. Alle discotheken en de meeste kroegen zijn vanwege Corona dicht, net als vele eettentjes en winkeltjes. We kwamen nog langs een groot pretpark maar aan de hoogte van het onkruid konden papa en mama al zien dat daar ook al maanden geen bezoekers meer zijn geweest. Zonde!

Via het strand liepen we terug naar ons appartement en in het zand probeerde papa nog gekke foto’s te maken van mama, Nikki en mij. Rond 21.30 uur lagen we in onze bedjes na het gebruikelijke tijdrekken. Morgen misschien nog 1 keertje op pad met de auto omdat er opnieuw wat bewolking wordt voorspeld. En ik wil ook nog suppen op de zee! En midgetgolfen! En speelgoed kopen! En de hele dag naar het zwembad! En Disney+ kijken op de iPad! En naar de speeltuin! En nog...