Zwolle

Zwolle

Humphrey’s, Zwolle 🍺 🥣

Mercure Hotel Zwolle 😴

—————

Omdat papa zo romantisch is, gingen we dit weekend met de auto naar Zwolle. Dat was namelijk een kadootje voor Valentijnsdag en mama mocht dus ook mee. En Nikki kan nog niet alleen thuis blijven, dus om 12.00 uur waren we met zijn viertjes onderweg. Na een korte stop bij de McDonald’s in Enkhuizen reden we via het afschuwelijke Lelystad, Dronten en Kampen naar het centrum van Zwolle. Rond 13.45 uur hadden we de auto geparkeerd en liepen we de binnenstad in. Nikki lag te slapen in de kinderwagen en ik stond mooi achterop op het plateautje. We gingen eerst op zoek naar de Hema zodat Nikki een flesje warme melk kon drinken. Ik kon daar mooi spelen in het restaurant en een paar worstjes eten. Mama wilde bij de Hema wat nieuwe kleertjes voor ons kopen, maar winkelen met mij is helemaal niet zo leuk. Ik trek alles uit de rekken en luister voor geen meter! Omdat ik overdag geen luiers meer draag zakt mijn broek steeds af, en dan kun je hem net zo goed uittrekken. Wat kan mij het schelen als ik in mijn blote kont door de winkel ren! Papa kan daar wel om lachen maar mama schaamt zich dood. Uiteindelijk bestond de oogst uit 2 leuke spijkerbroekjes, 3 shirtjes en een riem voor mij. Die riem kon natuurlijk meteen om. Toen we weer buiten stonden was het inmiddels een beetje gaan regenen. Omdat papa en mama weinig kleingeld bij zich hadden, was ons parkeerkaartje maar tot 16.00 uur geldig. We liepen dus een stukje terug en papa ging de auto verplaatsen naar de parkeergarage. Daar stond aan het begin van de middag nog een lange rij, maar nu was er ruimte genoeg.

Via pleintjes en winkelstraatjes zijn we verder door de stad gelopen. Zwolle lijkt aardig op Alkmaar als je de grachten er een beetje bij denkt. Ik kreeg onderweg nog een leuk kadootje bij Bart Smit: 3 nieuwe autootjes voor mijn mooie garage! Papa en mama zeggen dan altijd dat ik lief moet zijn, omdat ze het kadootje anders terug brengen. Maar dat geloof ik toch niet en ik laat me bovendien niet chanteren. Onze laatste stop was een slijterij aan de rand van het centrum. Karin, een nichtje van mama, is samen met haar man Erik eigenaar en ze wonen boven de zaak. Ze waren natuurlijk erg verrast om ons te zien, en papa en mama hebben in de woonkamer een drankje gedaan. Om 17.00 uur kwamen ook hun kinderen nog langs dus dat was wel even gezellig. Erik wordt komende maandag 50 jaar en hij werd verrast met een etentje.

Wij gingen eten bij Humphrey’s op de Melkmarkt en dat was toevallig tegenover het restaurant waar de familie ging zitten. We liepen er samen heen en zeiden elkaar toen gedag. Binnen kreeg Nikki eerst een flesje melk en ik mocht met mijn nieuwe autootjes spelen. Ondanks het vroege tijdstip was ik echter al behoorlijk moe, en dan word ik snel vervelend. Niet luisteren, niets eten, mijn speelgoed door de volle tent slingeren en voortdurend uit het zicht rennen. Mama werd er een beetje moe van, en dan moest ik ook nog eens voortdurend plassen. Arme mama! Rond 19.30 uur was het mooi geweest en liepen we richting de parkeergarage. Voor ruim 5 uurtjes parkeren waren papa en mama 13 euro kwijt, en dat is toch vrij bizar in een kleine stad. Het was gelukkig maar een klein stukje rijden naar ons Mercure Hotel Zwolle, en nadat papa had ingecheckt kon hij mij mooi naar de kamer dragen. Ik heb nog een tijdje met de autootjes gespeeld, op het grote bed gesprongen en een banaantje gegeten. Nu zijn Nijn en ik inmiddels in dromenland. Morgen gaan we nog met een bootje varen in Giethoorn en daarna lekker weer naar huis.