Monarch - Oranjestad - Eagle Beach

The Paddock, Oranjestad 🍺 🥣

Eagle Beach ☀️

Monarch 😴

—————

Zondag moesten we ons dus de hele dag op de boot vermaken. Het stormde op zee, en mama nam toch maar een pilletje omdat we als een roeibootje aan het dobberen waren. Ik heb de hele nacht doorgeslapen en om 09.30 uur gingen we ontbijten. De personeelsleden in het restaurant kennen mij inmiddels ook allemaal en ik word altijd weer lachend ontvangen. Elke dag staan er naambordjes op de tafels met de verantwoordelijke mensen voor een bepaalde hoek, en papa vindt al die Spaanstalige namen zo mooi klinken. José Sierra, Freddy Espinal, Miguel Sauceda, Julio Bolaños en Orlando Ortiz bijvoorbeeld. En de Hondurese meneer die onze kamer doet heet Victor Castro. Na het ontbijt zochten we een plekje uit de wind op het 12e dek. We vonden een mooi hoekje terwijl de Colombianen alweer druk aan het schreeuwen, zingen en dansen waren bij het zwembad. Ik heb de hele middag lekker gespeeld, gezwommen en geslapen, en rond 17.00 uur gingen we terug naar onze hut. Papa en mama hebben nog een tijdje gesproken met een vriendelijk echtpaar uit Veldhoven. Hun kleindochter is nu iets ouder dan ik en op de foto’s zagen we dat we een beetje hetzelfde koppie hebben. Verder ging het vooral over auto's, dus mama kon weer lekker kakelen! Toen we na het avondeten weer terug in onze hut waren, vielen mama en ik al snel in slaap. Papa ging nog even 100 dollar afgeven in het casino en hij was om 22.30 uur weer terug. Een uurtje later werd ik hysterisch wakker en was ik niet te troosten; papa en mama wisten niet wat er was. Uiteindelijk hebben we maar een rondje over de boot gelopen en toen kwam ik weer een beetje tot rust. Op het 7e dek kwamen we de groep van tante Karin nog tegen, want die zaten buiten weer eens luidruchtig te zuipen!

Vanmorgen lag de boot al in Oranjestad toen we om 07.30 uur wakker werden. Na het ontbijt hebben we tante Karin gedag gezegd want zij vliegt vanavond weer naar huis. Ze maken vandaag een tour over het eiland en bezoeken nog wat hotels. Wij liepen om 10.00 uur de boot af en wilden eigenlijk een auto huren om zelf een leuk rondje over Aruba te kunnen maken. Die oplichters in de haven vroegen echter woekerprijzen en een kinderstoeltje voor mij hadden ze niet. We zijn toen maar in een gereedstaand busje gestapt om een georganiseerde tour van 2 uurtjes te maken langs wat mooie plekjes in het westen. Via de luchthaven Reina Beatrix, de Hooiberg en de rotsen van Casibari reden we naar de California Lighthouse op het noordelijkste puntje. Het eiland Aruba is een stuk mooier dan het eiland Curaçao, maar het is helaas wel net zo druk op de wegen. Terug richting de haven reden we over de boulevards in het westen, en daar liggen de mooiste stranden. Het Amerikaans ogende Palm Beach met haar hoge hotels, Eagle Beach en Druif Beach. Onze chauffeur vertelde dat Eagle Beach vaak op nummer 1 staat in de top 10 van mooiste stranden ter wereld. Daar zouden we later nog even een kijkje nemen, maar we gingen eerst een rondje lopen door Oranjestad en bij The Paddock gezellig een hapje eten aan het water. Ik kreeg weer tomatensoep en dat vind ik altijd erg lekker. Papa en mama konden gelukkig met hun creditcard betalen, want de eerste 2 pinautomaten die we zagen waren buiten werking.

Na de lunch zijn we verder gelopen langs de Paardenbaai, naar het Wilhelminapark. Onderweg zagen we veel grote leguanen en vooral die gifgroene zijn erg mooi. Ik ging toen 2 uurtjes een dutje doen en in de tussentijd zijn papa en mama via Fort Zoutman en een leuk winkelstraatje weer terug naar de haven gelopen. Daar moesten ze nog 30 dollar betalen voor de tour van vanochtend, en bij de 4e pinautomaat kwamen er gelukkig wat centjes uit. We werden naar Eagle Beach gebracht door de mevrouw van datzelfde bedrijfje, een ritje van 10 minuutjes. Op dit hagelwitte strand heb ik van 16.00 uur tot 17.30 uur nog even lekker in het zand gespeeld, en toen gingen we weer met de taxi terug. Er wordt vanavond nog een bruiloftsfeest gevierd op het strand; de tafeltjes stonden al klaar en dat zag er allemaal best wel gezellig uit. Straks gaan we kijken hoe de boot om 20.00 uur weer vertrekt. Ik ga nu eerst onder de douche met papa en daarna een flesje warme melk drinken. Morgen zijn we op onze laatste dag van de cruise in Venezuela, en dan kunnen jullie woensdag weer lezen wat ik allemaal heb beleefd!