Kuala Lumpur

Menara KL Tower 🍺

KL Tower Mini Zoo

Parkview Suite KLCC, Kuala Lumpur 😴

—————

Na een reis van 23,5 uur was ik volledig uitgeteld en vanmorgen pas om 11.00 uur wakker. Papa, mama en Nikki wat eerder maar ook zij hadden lang geslapen. Mama liep wel te klagen over van alles en nog wat. Tegenover ons gebouw zijn ze ‘s nachts aan het werk, de airco maakt lawaai, de badkraan druppelt, het kussen is te hard en het matras ligt niet lekker. En toen was de douche ook nog eens koud! Pas om 12.15 uur liepen we buiten de hitte in en bij de Starbucks om de hoek kochten papa en mama croissantjes en cake. In een parkje verderop konden we daar mooi aan knabbelen in de schaduw. Onze eerste bestemming was de Suria KLCC, een gigantisch winkelcentrum onder en naast de Petronas Twin Towers. Deze torens zijn geopend in 1998 en vormden tot eind 2003 het hoogste gebouw ter wereld met 452 meter. Op dit moment staan ze op plaats 11 want de Burj Khalifa in Dubai, waar wij in 2015 natuurlijk ook zijn geweest, is nog bijna 2 keer zo hoog! In het winkelcentrum was het lekker koel en Nikki en ik zijn in Azië wederom een enorme attractie. Vrouwen plukken aan ons als kippetjes en de ene na de andere vent wil met voornamelijk Nikki op de foto. We moeten er eigenlijk centjes voor vragen.

Rondom het immense gebouw van 6 verdiepingen staan de nodige fonteinen en dat is altijd leuk. In het KLCC Park achter de torens hebben we een mooi rondje gelopen. Prachtig aangelegd met waterpartijen, fonteinen, bruggetjes, een grote speeltuin en zelfs een gratis (ondiep) zwembad met diverse watervalletjes! Daar hebben we ons een tijdje vermaakt voordat we in het winkelcentrum bij de McDonald’s gingen eten. De meeste dingen zijn hier niet of nauwelijks goedkoper dan bij ons maar een compleet menu voor iets meer dan 2 euro red je in Nederland niet. We kregen ook nog een ijsje maar de aardbeiensaus was te zoet. We blijven natuurlijk vrouwen en volgens papa moeten die altijd iets te klagen hebben...

De volgende bestemming op loopafstand was de Menara KL Tower. Vanuit ons zwembad kunnen we die goed zien en in het donker verandert hij voortdurend van kleur. De KL Tower is inclusief de antenne 421 meter hoog maar vanwege de ligging op een heuvel komt deze toren boven de Petronas Twin Towers uit. Met een shuttle busje werden we naar boven gebracht en daar gingen we eerst met de lift naar het bovenste dek op 300 meter. Papa en mama moesten samen 220 ringgit entree betalen maar Nikki en ik mochten gratis naar binnen. Boven hebben we een rondje gelopen en konden we foto’s maken in een box met een glazen bodem die half naast het gebouw hangt! Mama vond het maar niks maar Nikki vond het geen probleem om na onze eigen sessie ook nog met een stoere meneer te poseren.

Bij een klein café op hetzelfde dek hebben we een appeltje gegeten en verse jus d’orange gedronken. Daarna was het tijd om weer af te dalen. De ‘professionele’ foto’s die in de box van ons waren gemaakt bleken wat aan de dure kant dus die hebben papa en mama niet gekocht. Bij de entreeprijs was ook het bezoek aan een kleine dierentuin inbegrepen en daar liepen we heen met een ijsje in de hand. We mochten in het binnengedeelte een paar bijzondere dieren aaien van een behulpzame meneer: een kaketoe, een fret en zelfs een kleine kangoeroe! Verder hebben we gevaarlijke slangen, kleine aapjes, egeltjes, een kaaiman, kleine prairiehondjes en kippetjes gezien voordat we bij de gekleurde vogeltjes kwamen. Nikki en ik durfden ze niet te voeren, dat mochten papa en mama doen. En een paar van de kleintjes hebben papa in zijn arm en nek gebeten!

Afsluitend mochten we nog schildpadden, cavia’s en konijntjes voeren met een soort bamboe en bij de kleine cavia’s durfden we dat wel aan. Daarna stapten we weer in het shuttle busje omdat het inmiddels al 19.00 uur was. We hebben lekker gegeten bij dezelfde Italiaan als gisteren en eenmaal terug in het appartementje gingen natuurlijk de badpakjes aan. Een klein uurtje lekker gezwommen en verschillende slagen geoefend. Nikki is bang om los te drijven terwijl ze dat op Kos vorig jaar al kon. Raar zusje! Nu liggen we lekker in bed en morgen gaan we om 10.15 uur met de bus naar Tanah Rata in de Cameron Highlands. Daar blijven we ook 2 nachtjes in de bergen waar het ongeveer 10 graden kouder is. Ik ben benieuwd!