Hua Hin

La Mer 🍺

McDonald’s, Market Village 🥣

Hotel Ayrest, Hua Hin 😴

—————

Nikki en ik hebben zaterdag het klokje rond geslapen en we waren dan ook lekker vrolijk bij het ontbijt. De ochtend verliep verder rustig en pas om 12.00 uur zaten we in het shuttle busje naar het centrum. We lieten ons droppen bij Market Village, de verste halte, en daarvandaan moesten we nog met de Tuk Tuk verder naar Khao Takiab. Dat is een berg in het zuiden van Hua Hin die met een tempeltje bovenop uitsteekt in de zee. En er wonen ook veel aapjes! We moesten een steil weggetje omhoog lopen en het zonnetje brak inmiddels door. Dat was eigenlijk wel jammer want een beetje bewolking is helemaal niet zo erg met deze temperaturen. Na 100 meter zag ik het eerste aapje al en die wilde ik enthousiast begroeten. Ik had alleen mijn drinkfles met water nog vast en dat was niet zo handig. Het aapje pikte de fles zo uit mijn hand en rende snel weg. De hufter zat verderop aan het rietje te lurken en liet papa grommend zijn tanden zien toen hij dichterbij kwam. Toen ook een grote aap steeds bozer werd zijn we maar doorgelopen. Ik was natuurlijk in tranen en kon het allemaal niet zo begrijpen. Pas toen papa en mama vertelden dat nu alle aapjes gezellig in hun huisje uit mijn fles kunnen drinken, was het weer een beetje goed.

Over een asfaltweg met uitzicht op zee ging de route verder naar boven. Onderweg ook weer de nodige aapjes gezien maar nu pasten we natuurlijk extra goed op onze spulletjes. Toen we bij de Chinese tempel Wat Khao Lad waren, ging papa via de lange trap naar boven om een paar fotootjes te maken. Mama geloofde het wel met die warmte, en vanwege haar kleding had ze er bovendien ook helemaal niet heen gemogen. Onderaan de steile trap staat een grote, gouden Boeddha. Nadat papa weer beneden was hebben we water en Thaise placemats gekocht, en daarna liepen we via de andere kant weer richting de uitgang. Het was alweer tijd om te lunchen en vlakbij het strand staat een groot restaurant aan het water, La Mer. Op de menukaart stond echter niets anders dan vis dus papa en mama bestelden alleen een drankje. De enige vis die mama lust, de zeebaars, hadden ze helaas niet. Nikki kreeg een flesje melk en een paar nieuwsgierige aapjes kwamen nog even bij ons op het terras kijken.

Jammer genoeg loopt het pad naast het restaurant niet door tot het strand, en dus moesten we dezelfde weg weer terug maar nu omhoog. Geen pretje voor papa en mama, want ik moest natuurlijk opgetild worden en de kinderwagen met Nikki is ook niet zo licht. Na een laatste blik op de vele aapjes konden we gelukkig weer bergafwaarts. Beneden liepen we over een soort vismarkt met enkele kraampjes en we zagen allemaal gekleurde bootjes liggen in het kleine haventje. Het rook er niet echt fris maar het tafereeltje was wel grappig om te zien. We moesten natuurlijk nog wel iets eten en met de Tuk Tuk werden we rond 14.30 uur naar de Market Village in het centrum gebracht. Daar heb ik een Happy Meal gehad bij de McDonald's en toen was het tijd om te zwemmen op ons balkon. Nikki vindt het badje ook heerlijk en ze slaapt daarna altijd meteen.

Om 19.15 uur hebben we toch maar in het restaurant van het hotel gegeten, omdat het anders te laat werd. Opnieuw waren we de enige gasten maar het eten was best in orde. En nu was er zelfs een mevrouw aanwezig die een paar woorden Engels spreekt! Mama heeft 's avonds nog even gebeld met opa, oma, oom Bas en oom Jeroen. Bas en Jeroen zaten weer eens te eten bij opa en oma in Heiloo, want zij nodigen zichzelf daar altijd graag uit. Via het schermpje van de telefoon konden ze elkaar ook zien en ze vonden het allemaal nodig om zo hard mogelijk te schreeuwen. Nikki en ik werden er wakker van, en als we vandaag heel moe zijn dan is dat hun schuld! Nikki kreeg meteen maar een flesje warme melk en ik probeerde weer verder te slapen. Het is hier inmiddels zondag, en als we wakker zijn gaan papa en mama bekijken wat het programma wordt.