Amsterdam - Edinburgh

Edinburgh Airport ✈️

Pizza Hut 🍺 🥣

Ailsa Craig Hotel, Edinburgh 😴

—————

Het was alweer 4 maanden geleden dat we op reis zijn geweest, dus papa en mama vonden het wel weer eens tijd worden. Dit keer voor de verandering eens naar het noorden, een lang weekend Edinburgh. Opa bracht ons om 13.30 uur naar Schiphol, nadat we natuurlijk eerst alle konijntjes en visjes in de tuin nog eten hebben gegeven. Oma zwaaide ons uit. Papa kocht op het vliegveld nog 2 nieuwe luchtjes van Hugo Boss, want die zijn vorige week samen met de airbag uit onze auto gejat. Luchtjes moesten altijd al in plastic worden verpakt, maar dat geldt tegenwoordig dus ook voor alle babyvoeding. Zelfs een klein laagje limonade dat mama alvast in mijn fles had gedaan, mocht niet mee het vliegtuig in. Toen we bij de gate waren moesten we een tijdje in de rij staan, en dat kan ik niet meer zo waarderen. Ik kan inmiddels heel goed lopen en ik ren dan ook alle kanten op. Papa moet dan achter mij aan sprinten en dat is goed voor zijn conditie!

Het vliegtuig zat bijna helemaal vol en op onze rij was er helaas geen stoel vrij. Gelukkig ging een vriendelijke stewardess wat mensen verschuiven, zodat die bolle Schotse mevrouw bij het raampje naar een andere plek moest verhuizen. Dat was trouwens maar goed ook, want ik blijf tegenwoordig geen seconde meer op schoot zitten en ik was ook alweer aan het jengelen. Opstijgen en dalen vind ik nog steeds niet leuk, maar verder kon ik mij op de middelste stoel wel redelijk vermaken tijdens de vlucht. Schreeuwen, met lege blikjes smijten, ondeugend kijken en flirten met de meneer die achter ons zat. Het is in Schotland een uurtje vroeger en dus stonden we rond 16.15 uur bij de bagageband. Mijn kinderwagen kwam als eerste voorbij, en nadat papa en mama wat centjes hadden gepind konden we richting de taxi's. Papa was tevreden want het was bewolkt, het waaide hard en er viel wat regen. Bij Schotland hoort nu eenmaal geen zon en warmte. We kregen een grappige, paarse taxi en die bracht ons in een half uurtje naar het centrum van de stad. Onderweg zagen we alvast de nodige kastelen en de eerste indrukken waren ondanks de drukte vrij goed.

Bij het Ailsa Craig Hotel konden we in recordtijd inchecken en de koffers meteen op onze kamer in de kelder dumpen. Een grote familiekamer met 4 bedden en mijn gammele babybedje stond ook al klaar. Ik heb hier lekker de ruimte om rond te banjeren! Omdat het voor mij al etenstijd was kreeg ik dit keer een potje op de kamer. Daarna gingen we een rondje lopen om iets voor papa en mama te zoeken, en dat werd uiteindelijk de Pizza Hut. Omdat ik inmiddels zo moe was werd dat geen succes. Ik kreeg van het personeel nog een paarse ballon, maar daar trap ik toch echt niet meer in; ik bleef gewoon lekker krijsen. Op de terugweg zijn we nog snel bij een avondwinkeltje naar binnen gegaan om melk voor mij te kopen. En na een klein flesje lig ik nu uitgeteld naast Stekeltje in mijn bedje. Morgen gaan we natuurlijk lopend de stad verkennen en weer de nodige foto's maken. Gelukkig konden we bij de receptie een stekker lenen om de telefoons op te laden, want die was mama namelijk vergeten. Tot morgen!