Amsterdam - Doha - Kuala Lumpur

Kuala Lumpur Airport, Maleisië ✈️

Kuala Lumpur 🍺 🥣

Parkview Suite KLCC, Kuala Lumpur 😴

Het eerste verslagje op mijn nieuwe website! Hier kan ik tenminste video’s en onbeperkt foto’s plaatsen. Maandag was de verjaardag van papa een mooie gelegenheid om weer op reis te gaan. Papa was zondag nog naar de verloren bekerfinale van AZ geweest en dus blij dat hij het land even uit kan. Om 11.45 uur reden we weg en lieten we Tada en de 4 visjes tijdelijk achter. Ons favoriete konijntje Sergio is anderhalve week geleden helaas dood gegaan. In Noord-Scharwoude hebben we opa en oma gedag gezegd en daarna reden we door naar opa en oma in Heiloo. Daar zat oom Bas ook al te wachten; hij zou onze auto vanaf Schiphol weer terug naar Heiloo brengen. Want 16 dagen parkeren op het vliegveld is tegenwoordig een duur geintje. Rond 13.45 uur waren we daar voor onze vlucht van 16.15 uur naar Doha. Voor het inchecken moesten we vrij lang wachten waardoor we bij de gate vrijwel meteen konden boarden. Het vliegtuig van Qatar Airways zat helemaal vol zodat we helaas geen extra ruimte hadden.

Nikki heeft bij mama op schoot nog een tijdje geslapen maar ik bleef tot een kwartiertje voor de landing wakker. Ik zat met papa op de rij achter ze. Ik heb voornamelijk filmpjes gekeken op het entertainment systeem van het vliegtuig; dat er Engels werd gesproken maakte me niets uit. Papa zat in het midden en links van hem zat een Aziatische vent onophoudelijk te slurpen en te smakken. Bah! Toen de stewardessen door kregen dat papa jarig was begon het feest. Eerst een extra blikje Heineken en daarna een mooi versierd bord met een taartje in het midden. Kokos helaas, daar word ik niet zo vrolijk van. En papa mocht achterin het vliegtuig nog even opdraven om met alle dames op de foto te gaan...

Na een vlucht van bijna 6 uurtjes waren we om 23.30 uur lokale tijd in Qatar. Vanaf Istanbul vlogen we met een grote boog om Syrië heen en na Koeweit kwam uiteindelijk ons oliestaatje in zicht. De luchthaven van Doha viel een beetje tegen want er was weinig te beleven. We konden wel 2 buggy’s bemachtigen en hebben croissantjes gegeten en water gedronken bij een tentje. We moesten 3 uurtjes overbruggen dus dat werd een beetje hangen. Om 02.40 uur zaten we weer in het vliegtuig en nu zat ik naast mama. Papa en Nikki zaten achter ons op de laatste rij 55 en we hadden dit keer wel geluk met een hoop lege stoelen om ons heen. Ik lag dan ook meteen riant te slapen op 2 stoelen.

Een kleine 8 uurtjes later waren we dan eindelijk in Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië. Hier is het 6 uur later dan in Nederland dus we hebben een groot gedeelte van de dag gemist. Om 17.00 uur stapten we in een taxi nadat papa eerst wat centjes had gepind. Ze betalen hier met de ringgit waarbij 5 ringgit ongeveer 1 euro is. Normaal gesproken is het 45 minuten rijden vanaf de luchthaven naar het centrum van Kuala Lumpur. Tot aan de stad was er ook niets aan de hand maar eenmaal in de buurt van de Petronas Twin Towers maakten we kennis met de lokale avondspits. En waar je op de A9 vaak nog wel langzaam kan rijden kwamen we hier nauwelijks een meter vooruit. Na bijna 5 kwartier in de taxi besloten papa en mama dan ook om uit te stappen en de laatste 800 meter maar te lopen.

Even later stonden we in de lobby van Parkview Suite KLCC. We werden door een kereltje naar appartement 8 op de 18e verdieping geloodst en dat was voor mama een onaangename verrassing. Een muffige ruimte met een rare indeling en bijzonder interieur. Onze matrassen liggen bijvoorbeeld op de grond en daar staat een vrijstaande badkuip dan weer vrij dicht naast. Papa maakte zich niet zo druk omdat we hier toch maar 2 nachtjes blijven. Het werd al donker en dus moesten we op zoek naar wat eten. De locatie van het appartement is wel uitstekend en dus zaten we met nog 28 graden al vrij snel buiten bij een Italiaans restaurant. Daar hebben we lekker gegeten en mama en ik beleefden nog een nerveus momentje op het toilet toen de deur niet meer open ging. Gelukkig kon ze papa bellen zodat we even later werden gered.

Bij een winkeltje kochten we nog wat drankjes en chips en daarna gingen we op de 33e verdieping het zwembad in de open lucht bekijken. Deze gaat pas om 22.00 uur dicht en dus trokken we snel onze badpakjes aan zodat we samen met papa nog een half uurtje konden dobberen. Er is ook een bubbelbadje in de hoek en met al die neonverlichting om je heen geeft dat op die hoogte best een apart sfeertje. In het appartement zijn we daarna nog uitgebreid in bad geweest omdat we beter niet zo ‘vroeg’ konden slapen. Nu heeft de vermoeidheid echter wél toegeslagen en liggen Nikki en ik naast elkaar op een matras. Het is inmiddels ook al woensdag. Als we vanmorgen wakker zijn dan doen we rustig aan en gaan we een wandelingetje maken in de directe omgeving. Genoeg te zien in deze enorme stad!