Carpentras - Le Barroux - Mazan

Domaine de Marotte, Carpentras 🍺

Camping Le Ventoux, Mazan 🍺 🥣

Hôtel l'Univers, Carpentras 😴

—————

Vandaag werd ik om 07.00 uur wakker en na een flesje melk heb ik nog tot 08.30 uur geslapen. Dat zijn betere tijden! Nadat ik onder de douche was geweest met papa gingen we een rondje lopen over de grote weekmarkt van Carpentras. De stad is zelfs een keer verkozen tot marktstad van Frankrijk. Over pleintjes en door smalle straatjes, het was er gezellig en druk. Mama kocht nog een haarbandje op de markt omdat we nergens haarspray konden vinden. Om 12.30 uur vertrokken we richting Le Barroux voor het huwelijk. Vanwege de markt was het een chaos in de stad, en we kwamen dan ook wat later aan bij Château du Barroux, een prachtige locatie. Net op tijd gelukkig om het bruidspaar te verwelkomen. Na alle formaliteiten werd er nog champagne gedronken met een geweldig uitzicht over de wijngaarden en de Mont Ventoux. Ik kreeg natuurlijk geen champagne, maar een flesje melk en een groen badeendje om mee te spelen.

Rond 15.00 uur vertrok iedereen richting Domaine de Marotte, een wijngaard van 22 hectare met Nederlandse eigenaren. Hier kregen we uitleg en werd er uiteraard volop geproefd. Opnieuw een mooie locatie, waar ik in de schaduw een dutje kon doen en een fruithapje kon eten. Het was vandaag 20 graden, maar door de harde wind was het soms best wel koud uit de zon. Papa en mama gingen nog water kopen voor mijn flesjes en een kaartje voor bij het kado dat we zouden geven aan Allard en Manon. Terug op de camping namen we nog een drankje en werd mijn bedje alvast klaar gezet in het huisje van Mark en Femke. Daar mocht ik logeren bij hun zoontje Ferron. Die is wel 2 jaar ouder dan ik, maar papa zegt dat ik veel knapper ben! Om 20.30 uur mochten papa en mama aanschuiven voor het diner. Allerlei culinaire hoogstandjes waar mama niet altijd even vrolijk van werd. Het was wel erg gezellig. Er werd niet meer gedanst na afloop, want het was een Bourgondische avond met 4 uitgebreide gangen. Tot 00.45 uur bleef iedereen aan tafel zitten. Toen werd ik wakker gemaakt om weer terug naar het hotel te gaan. Morgen gaan we weer een stukje rijden naar Antibes, en daar blijven we 9 nachtjes.