Kuala Lumpur - Doha - Amsterdam - Zuid-Scharwoude

Heiloo

Noord-Scharwoude

Zuid-Scharwoude 🏠

—————

Maandag werden we rond middernacht met een busje naar de luchthaven gebracht voor het laatste gedeelte van ons reisje. Papa en mama gaven de laatste ringgits uit aan water, snoepjes en enorme lolly’s voor Nikki en mij. Tot grote schrik van mama waren we alleen iets heel belangrijks vergeten: goedkope sigaretten voor opa en oma! Helaas waren er in Kuala Lumpur bijna geen winkels open dus dat ging ook niet meer lukken. Om 03.00 uur stegen we op richting Qatar en we hadden helemaal achterin weer 2 rijen met 3 stoelen. Nikki ging naast mama meteen verder met slapen maar ik wilde naast papa eerst filmpjes kijken. Niet veel later gingen mijn oogjes toch dicht. In Doha hadden we een overstap van ruim 2 uurtjes en rond 08.00 uur lokale tijd begon de laatste van 6 vluchten tijdens deze vakantie. Het was daar toen al 35 graden... Op de luchthaven zelf konden we met bewegende dinosaurussen op de foto en mama kocht alsnog de sigaretten voor opa en oma. Deze vlucht zat bijna volledig vol zodat we dit keer niet de luxe van extra stoelen hadden. Maar het ging allemaal vrij voorspoedig en rond 13.00 uur konden we de gebruikelijke ergernissen op Schiphol weer ondergaan.

Eerst een simpele ziel die de rijen moest vormen bij de paspoortcontrole. Daarna 3 vluchten op 1 bagageband en oneindig lang wachten. En uiteraard werd de buggy weer als laatste op een andere band getoverd. De managers zouden eens in Azië moeten kijken hoe het moet. Een tussenstop bij de Hema is inmiddels een vast patroon geworden zodat ik een broodje rookworst kan eten. En daarna werden we buiten in de drukte opgepikt door oom Jeroen. Met 28 graden was het nauwelijks kouder dan in Maleisië. We hebben een rondje gemaakt langs de opa’s en oma’s en in Heiloo was oom Bas er ook. Rond 18.30 uur waren we thuis en na een bordje met mijn favoriete lasagne dook ik daarna meteen in mijn eigen bedje. Het tijdsverschil van 6 uur hakte er toen wel een beetje in. Zometeen ga ik een half dagje naar school en mama is vandaag jarig! Misschien gaan we vanmiddag nog naar het strand en daarna zal ik de zwemjuf even laten zien wat ik allemaal heb geleerd. Het was weer een geweldige vakantie!