Psalídi - Antimachia - Amsterdam - Zuid-Scharwoude

Schiphol, Amsterdam ✈️

Heiloo

Zuid-Scharwoude 🏠

—————

Zondag waren we rond 11.30 uur in Kos nadat papa en mama dezelfde fietsen hadden gehuurd als eerder deze week. Eerst een paar flesjes water gekocht en daarna een stukje gelopen door een paar winkelstraatjes. Nikki en ik kregen allebei een mooi jurkje en later ook nog hetzelfde schooltasje. We zijn deze vakantie wel verwend: schoentjes, zonnebrillen, hoedjes en nu dus ook nog jurkjes en schooltasjes. Op het resort kun je tot 15.00 uur lunchen dus papa en mama besloten om rond 13.45 uur weer op de fiets te springen. De rest van de middag hebben we in het zwembad doorgebracht en Nikki is een echt waterratje. Nergens bang voor en gewoon alleen in het diepe bad! Ik was toch weer een beetje angstig nadat het zaterdag zo goed ging. We zijn ook allebei 1 keer op het piratenschip van de glijbaan af geweest maar dat was niet echt een succes. Hij ging veel te hard en ondanks dat papa beneden stond kregen we toch een beetje water binnen. Huilend naar de kant dus.

Uiteindelijk was het om 16.45 uur mooi geweest en op de kamer hebben Nikki en ik allebei 3 bolletjes ijs naar binnen gewerkt. Daarna nog spelletjes gespeeld op de iPad, filmpjes gekeken op de DVD-speler en snel in bad geweest om onze haartjes te wassen. Om 19.30 uur brachten we de fietsen terug en gingen we eten. Nog eenmaal een Italiaans buffet en nog eenmaal een kinderdisco voordat we om 21.45 uur onze oogjes dicht deden. Mama was ondertussen druk bezig om alle extra spulletjes in de koffers te proppen. Vanmorgen werden we al om 10.40 uur opgehaald door de bus. Bijna 4 uur voor vertrek dus. Uiteraard was ons hotel als eerste aan de beurt en konden we 5 kwartier genieten van instappende mensen. Rond 12.00 uur waren we op de luchthaven en daar konden we ruim een half uur wachten tot de incheckbalies open gingen. En na alle formaliteiten daarna nog anderhalf uur wachten voor vertrek. Nikki en ik kregen allebei een dure Magnum en mama kocht sigaretten voor opa en oma.

De terugreis verliep uitstekend. We gedroegen ons perfect en kregen na de landing opnieuw complimenten van andere passagiers. Slechts 3 uur en 30 minuten vliegen is voor ervaren wereldreizigers natuurlijk niet zo bijzonder! Zoals gewoonlijk moesten we vanaf de bijna verste gate weer naar de bijna verste bagageband lopen en zoals gewoonlijk op Schiphol moesten we weer op de buggy wachten. Dan sta je rond 17.00 uur op de grond en zit je evengoed pas om 18.30 uur in de auto. In de bus naar P3 kregen Nikki en ik nog een flesje water kado van een Nederlands gezin. En op dat gigantische parkeerterrein stond hun eveneens blauwe auto precies naast die van ons. Hoe groot is die kans? Uiteindelijk waren we om 19.00 uur in Heiloo en daar hebben we lekker gegeten. Opa en oma kregen een magneetje voor de koelkast, dennenappels en steentjes uit de zee kado. Bij thuiskomst was Bertje erg blij om ons weer te zien. Nu liggen we inmiddels weer in onze eigen bedjes en morgen heb ik dus een schoolreisje. Het was weer een leuke vakantie en ik wacht in spanning op de volgende.