Daun - Birresborn - Monschau - Zuid-Scharwoude

Gerolstein

Monschau 🍺 🥣

Zuid-Scharwoude 🏠

—————

Gisteren zaten Nikki en ik om 08.00 uur alweer te spelen terwijl we zaterdag pas om 22.00 uur in bed lagen. Het was dikke pret in de Hot Tub want in het donker onder de sterrenhemel is dat natuurlijk extra leuk. Bertje is volgens papa een ster geworden en ik kon hem goed zien vanuit het hete water. Mama en oma brachten ons uiteindelijk vermoeid naar bed. Papa, mama, opa en oma hielden het nog tot 01.00 uur vol bij de warme houtkachel binnen, oom Bas en oom Jeroen hielden het iets eerder voor gezien. Zondag zou een mooie dag worden zonder regen. Een zonnetje en 13 graden dus prima om iets te ondernemen. Oom Bas en oom Jeroen gingen samen op pad om een lange wandeling te maken en nadat Max Verstappen de Grand Prix van Maleisië had gewonnen stapten papa, mama, opa, oma, Nikki en ik rond 12.45 uur in de auto richting Wildpark Daun. Na 17 kilometer waren we al bij de ingang van het grote park en kon de autosafari van 8 kilometer door de bossen beginnen. Onderweg zijn we diverse keren gestopt om eten te geven aan de verschillende beestjes die daar vrij in de rondte lopen. En natuurlijk om foto's te maken.

Nikki durfde geen hertjes uit haar hand te laten eten maar ik vond dat na een aarzelend begin wel leuk. We hebben verder nog struisvogels, ezeltjes, geitjes, lama's en wilde zwijntjes gezien. De zwijntjes liepen steeds tussen de auto's door op zoek naar eten en de ezeltjes staken hun hoofd door de open ramen naar binnen. Dat was grappig om te zien! Ik zat achterin bij oma op schoot en kon alles goed bekijken, Nikki lag al snel bij mama op schoot een dutje te doen. Omdat er steeds beestjes op de weg liepen duurde het hele rondje ruim 2 uur maar het was wel erg leuk. Bij de uitgang bleek er nog een grote speeltuin te zijn waardoor we ook daar nog een uurtje zoet waren. Mama kocht in het winkeltje als verrassing een knuffeltje voor ons: een ezeltje voor Nikki en een vosje voor mij die ik Krabbeltje heb genoemd!

Pas om 17.00 uur waren we terug bij ons huisje en oom Bas en oom Jeroen zaten al op ons te wachten onder de veranda; wij hadden natuurlijk de sleutel mee. We moesten meteen verder omdat we in een restaurant zouden gaan eten. Gerolstein blijkt echter maar 1 restaurant met een normale kaart te hebben en daar waren alle tafels al gereserveerd. Oma kreeg een paar tips van mensen aan de bar en uiteindelijk schoven we 5 kilometer verderop aan bij hotel Zur Krone in Birresborn. Nikki en ik hebben allebei een halve forel, een stukje schnitzel en patatjes gegeten en het eten was prima. In het donker reden we rond 20.00 uur terug en 5 minuten later zaten we weer in de Hot Tub. Daarna nog een ijsje gegeten en toen was het bedtijd na een leuke maar vermoeiende dag. Om 23.15 uur waren alle lichtjes in het huis uit.

Vandaag hadden we geen haast omdat we pas om 12.00 uur de sleutel hoefden in te leveren bij de buren. Om 08.30 uur waren Nikki en ik wakker en een uurtje later had papa de broodjes alweer gehaald bij de bakker in Gerolstein. Het water in de Hot Tub was onder het deksel nog warm genoeg om even te dobberen voordat papa hem leeg liet lopen. Er hoefde gelukkig niet uitgebreid schoongemaakt te worden en om 11.45 uur reden we de straat uit. Eerst nog snel via de Lidl omdat er in Duitsland statiegeld op blikjes zit. En mama haalde 12 flessen Pepsi want die zijn ruim een euro goedkoper dan in Nederland.

We zouden op de terugweg lunchen in Monschau en na een mooie route via België waren we daar om 13.30 uur. We hebben een klein rondje gelopen door het gezellige dorpje waar zelfs op een maandag in oktober bussen vol toeristen komen. Het zonnetje brak door en met 16 graden was het prima weer. In een bakkerij hebben we een enorme kom tomatensoep en een broodje gegeten. Daarna was het tijd om weer te gaan want we moesten immers nog ruim 300 kilometer rijden. Omdat op de heenweg het laatste tankstation voor de grens gesloten was moest papa voor de tweede keer een klein beetje tanken in Duitsland. Zonde, want in Nederland kan hij zijn tankpas gebruiken. Mama zit nu achter het stuur en we rijden inmiddels op de A2 tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch. Buiten is het opeens 20 graden. Rond 18.30 uur hopen we in Heiloo te zijn en dan gaan we meteen door naar Zuid-Scharwoude. Vandaag had ik een dagje vrij maar morgen moet ik gewoon weer naar school natuurlijk. Over 2 weken hebben we gelukkig alweer vakantie want dan gaan we met het vliegtuig naar Sicilië!