Laganas - Zante - Amsterdam - Heiloo

Schiphol, Amsterdam ✈️

Heiloo

Zuid-Scharwoude 🏠

—————

Mijn laatste nachtje op Zakynthos was vrij onrustig maar ik werd uiteindelijk toch vrolijk wakker. Lekker dansen met Nikki in de kamer en nog een keer op het grote bed springen. Thuis mag dat namelijk niet. Alle spulletjes pasten maar net in de koffers en die konden we gelukkig nog even op de kamer laten staan. Na het ontbijt zijn we naar de hoofdstraat gelopen en daar hebben papa en mama een badlaken en een leuk t-shirtje voor Nikki gekocht. Daarna was het toch echt tijd om de koffers naar beneden te brengen en toen de bus even later arriveerde werden we uitgezwaaid door oom Bas en oom Jeroen. Zij vliegen maandagavond naar huis met TUI. Op de luchthaven kregen we voorrang bij het inchecken en toen moesten we nog ruim een uur wachten bij gate 5. Papa kocht in een winkeltje een luchtje voor zichzelf en een duur zwembad van Playmobil voor mij!

Tijdens de vlucht waren Nikki en ik oervervelend dus dat was gezellig voor papa en mama. Huilen en jengelen, en dat bijna 3 uur lang. Na de landing op Schiphol riep de piloot om dat Max Verstappen zojuist verrassend de Grand Prix van Spanje had gewonnen en dat bericht werd door velen met gejuich ontvangen. Bij de bagageband was de vreugde alweer verdwenen, want zoals gebruikelijk in Amsterdam was de kinderwagen er weer eens niet. Terwijl papa de auto alvast ging ophalen bleek alle bijzondere bagage dit keer nog gewoon bij de gate te staan. De koffers werden buiten snel ingeladen, want met slechts 12 graden was het niet zo warm op deze Eerste Pinksterdag. Rond 18.00 uur waren we weer in Heiloo en daar hebben we net allemaal Chinees gegeten. Ik heb weer ontzettend veel gezien maar daardoor is de tijd helaas ook weer omgevlogen. De vooraf bedachte uitstapjes naar bijvoorbeeld Olympia en Kefalonia kwamen er niet eens van; die moeten we dan maar voor een volgende keer bewaren. Griekenland is een mooi land met vriendelijke mensen, en er hangt weer een heel ander sfeertje dan in andere Zuid-Europese landen. In september gaan we nog een weekje richting het zuiden van Frankrijk, en wie weet belanden we voor die tijd ook nog ergens met het vliegtuig voor een paar dagen in de zon. Laat nu eerst de zomer in Nederland maar beginnen!