Neuastenberg - Heiloo

🇩🇪 🇳🇱

Heiloo

Zuid-Scharwoude 🏠

—————

Ik was vanmorgen alweer vroeg uit de veren om met de iPad te kunnen spelen in het bed van papa en mama. En Nikki had om 04.45 uur nog honger dus het was weer een kort nachtje voor ze. Zelf was ik veel liever dan gisteravond dus blijkbaar voelde ik me toch wel een beetje schuldig. Om 10.00 uur hadden we allemaal gedoucht, en terwijl papa alvast de auto dichterbij ging zetten kreeg Nikki een flesje melk en zat ik plakjes worst te eten. Mama ging de laatste spulletjes inpakken. Toen we richting de receptie liepen was er net een flinke sneeuwbui; ik leek wel een sneeuwpop! Papa reed de auto een stukje de parkeergarage in zodat we droog stonden toen alles werd ingeladen. Bij het uitchecken moest papa met de creditcard nog wel 79 euro 50 betalen voor toeristenbelasting en het buffet van vrijdag. Een duur etentje want zo geweldig was het allemaal niet.

Rond 11.30 uur reden we uiteindelijk weg, en in een dorpje verderop ging mama eerst nog broodjes voor ons halen bij een bakkerij. Papa kreeg een broodje met een koude schnitzel, want mama dacht met haar talenknobbel dat het kipfilet was! We reden verder door de mooie, witte omgeving, tot we weer bij de snelweg richting Dortmund waren. Dit keer gelukkig geen lange files maar een paar korte vertragingen. Onderweg kwamen we nog langs het plaatsje Warstein, bekend van het bier, en het stadion van Schalke 04. Via de snelwegen A2 en A3 reden we richting Oberhausen en daar was al geen sneeuw meer te zien. Ik deed ondertussen net als Nikki een dutje op de achterbank. Net over de grens hielden we nog even pauze en kreeg ik een broodje worst en limonade. Papa en ik deden nog een spelletje wie de hardste boer kon laten, maar dat vond mama niet zo leuk. Ze heeft liever dat ik gewoon naar de vrachtwagens ga kijken, want die vind ik helemaal geweldig. Ik weet inmiddels ook al precies welke kleur ze hebben!

Nikki dronk haar flesje melk leeg en toen konden we weer verder, met mama achter het stuur. Papa kan in Nederland geen 170 meer rijden en dan is de lol voor hem er snel vanaf. Omdat de A9 dicht was vanwege een gekantelde vrachtwagen gingen we nu via Amersfoort en de noordkant van Amsterdam. Door de omleiding was het wel extra druk op de A10 en de A8, maar we kwamen tenminste een beetje vooruit. Hoe dichter we bij huis kwamen hoe meer praatjes ik trouwens alweer kreeg. Alsof ik aanvoelde dat het niet lang meer kon duren. Nog voor 16.30 uur waren we bij opa en oma in Heiloo. Daar blijven we straks nog even eten en daarna kan ik thuis weer lekker in mijn eigen bedje liggen. Ik vond het erg leuk in de sneeuw en Winterberg is ontzettend mooi. Dat hadden we zo dichtbij niet verwacht!