Cala en Bosc - Maó - Amsterdam - Zuid-Scharwoude

Schiphol, Amsterdam ✈️

Heiloo

Zuid-Scharwoude 🏠

—————

Gisteren heb ik mijn vrolijke koppie voor de laatste keer in het restaurant laten zien, en ik had weer alle aandacht van de bediening. Papa en mama gingen na het eten nog wat souvenirs kopen, en omdat ik niet wilde slapen in de kinderwagen mocht ik uiteindelijk met ze mee. Ik ben nog op het springkussen geweest en papa ging met de Wi-Fi van restaurant La Fontana even de voetbaluitslagen bekijken. Daar werd hij trouwens niet bepaald vrolijker van... Toen we om 21.30 uur terug waren bij het appartement van opa en oma gingen we meteen maar door naar onze eigen kamer. Iedereen was moe en we moesten er alweer heel vroeg uit. Gelukkig had mama de koffers al grotendeels ingepakt. Ik was de enige die nog fit was en het duurde dan ook nog even voordat ik eindelijk mijn oogjes dicht had. De nieuwe lakens van het babybedje hadden onhandige afmetingen waardoor ik steeds met mijn voetjes klem zat; dat slaapt natuurlijk ook niet lekker.

Om 05.10 uur stonden we buiten op straat waar de bus net aan kwam rijden. Uiteraard waren wij weer als eersten aan de beurt, en na een uitgebreid rondje door Cala en Bosc en een donker ritje over de hoofdweg waren we uiteindelijk pas om 06.30 uur op de luchthaven. Daar konden we meteen aansluiten in de enorme rijen voor de incheckbalies, terwijl opa en oma lekker buiten gingen zitten om sigaretjes te roken. Bij de balie bleek dat mijn kinderwagen dit keer wel mee mocht tot de gate, en onze nieuwe parasol kon ook zonder problemen mee als bijzondere bagage. Papa en mama verbazen zich altijd weer over de verschillende regeltjes op de verschillende luchthavens, terwijl het om vluchten van dezelfde maatschappij gaat. Opa moest als enige gefouilleerd worden, waarschijnlijk vanwege zijn donkerbruine tintje. Ze zijn in Spanje ook niet gek! Papa kocht nog een luchtje en ik kreeg een croissantje, voordat we vanaf de gate met een bus naar het vliegtuig werden gebracht. Rij 29 was dit keer volledig voor ons en er waren op deze vlucht opnieuw 35 kinderen jonger dan 2 jaar aan boord! De reis verliep voorspoedig en ik vermaakte me goed met tekeningen maken en uit het raampje gluren. Tijdens de landing kreeg ik eerst een paar snoepjes en daarna viel ik in slaap. Papa moest mij toen helemaal van de verste gate op pier D naar de bagageband dragen, en ik ben inmiddels wat zwaarder dan een veertje. Arme papa! Nadat ik in de kinderwagen was gelegd ging mama op zoek naar de parasol, en papa zou samen met oom Jeroen alvast de auto's op gaan halen. De koffers lagen toen ook al bijna op de band.

Rond 12.00 uur reden we bij Schiphol weg, en na een korte tussenstop in Heiloo waren we om 13.15 uur weer thuis in Zuid-Scharwoude. Ik heb alle konijntjes geknuffeld en snel gekeken of al mijn speelgoed er nog wel is. Lisa en Sophie kwamen nog even langs, en in de namiddag zijn we naar de tennisclub gereden waar oma, tante Karin en oom Ron waren. Papa en mama gingen Chinees halen en ik kreeg een broodje en 2 toetjes. Daarna om 19.30 uur naar bed om bij te slapen en weer een beetje in het ritme te komen. Ik heb weer een geweldig reisje gemaakt en hoop snel weer ergens te kunnen zwemmen! Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om mijn verslagjes te lezen, want in 2015 ga ik daar natuurlijk mee verder. Papa zegt dat ik wel een boek kan schrijven over al mijn ervaringen, en dat is helemaal geen slecht idee!