Keflavík - Amsterdam - Zuid-Scharwoude

Keflavík Airport ✈️

Schiphol, Amsterdam ✈️

Zuid-Scharwoude 🏠

—————

We zijn weer thuis! Om 03.45 uur waren we al wakker, en een klein uurtje later werden we door een busje naar de centrale parkeerplaats gebracht. Daarvandaan gingen we weer verder met een touringcar die helemaal vol zat. Ik was natuurlijk nog wel moe en heb onderweg verder geslapen. Om 05.45 uur waren we op de luchthaven in Keflavík, en daar moesten we bij een automaat zelf inchecken en de bagagelabels printen. Vervolgens bracht papa de kinderwagen naar de band voor bijzondere bagage, en het laatste stukje moest ik dus zelf lopen. Voor het afgeven van de koffers stond er een lange rij, maar gelukkig duurde het niet al te lang. Ik ging mama helpen met duwen. Toen we verlost waren van de meeste bagage liepen we richting de vertrekhal, waar ik weer in een gave kinderwagen van de luchthaven kon zitten. Bij een eettentje kreeg ik een bolletje met ham en kaas, en na het ontbijt zijn we op zoek gegaan naar een winkeltje om de laatste 2.090 IJslandse kronen op te maken. Shirtjes voor mij waren te duur, dus het werden uiteindelijk 2 glazen blokjes met in het midden foto's van Gulfoss en een puffin. Die konden we van de overgebleven centjes nog precies betalen.

Het vliegtuig vertrok op tijd en er waren gelukkig enkele plekjes vrij. De Aziaat die naast ons zat mocht dus weer vertrekken, en ik kon de hele vlucht weer klieren in het midden! Pas toen de daling na 3 uurtjes werd ingezet, was ik op mama's schoot in slaap gevallen. Geen hysterische taferelen dus om de overige passagiers te irriteren, en dat vond papa best wel jammer. Helaas duurde het op Schiphol bijna een uur voordat we onze bagage hadden, wat is het toch altijd een chaos daar. Opa had alweer de nodige rondjes gereden toen we eindelijk buiten stonden. Om 14.15 uur waren we thuis en oma stond al op ons te wachten. Die stoute Tada heeft een groot gat gegraven in onze tuin! Ik heb weer een mooi en uniek reisje gemaakt, en kan bijna niet wachten op de volgende over 5 weekjes.